top of page

למה לא צריך לפחד משוק יורד?

עודכן: 5 ביולי 2018

שוק המניות משחר ההיסטוריה תמיד ידע לייצר דרמות בקרב המשקיעים, התנהגותו המתעתעת השאירה בהלם אנשים רבים. שווקים ברחבי העולם ירדו, התאוששו, צנחו שוב ואז עלו לרמה גבוהה בהרבה מהמקום שבו היו לפני קרות המקרה. אז מה העצה שלנו למשקיעים מודאגים?




בואו נזכר במה שקרה מיד לאחר הצבעת הבריטים להתנתקות מהאיחוד האירופאי (ברקזיט). ה- FTSE 100 (מדד של 100 המניות הגדולות בשוק המניות בבורסה בלונדון) ירד 3.15% ביום הראשון לאחר ההצבעה, אך סיים את השבוע עלייה של 1.99%.

קצת היסטוריה

המכניקה שעומדת מאחורי שוק ההון מלמדת אותנו שפעולות מדודות ויציבות, אשר מונעות מהגיון כלכלי ולא מתוך דחפים פנימיים, מנצחות בסוף הדרך ונושאות פרי. משקיעים רבים יודעים כי התמדה במסלול ההשקעה והימנעות משינויים שמקורם בלחץ ופזיזות זה אחד הדברים החשובים ביותר לעשות - הבעיה שקשה לנו ליישם זאת כשהרגש משתלט עלינו. בעולם המודרני אנחנו מוצפים חדשות לבקרים במידע רב, לעיתים מגיע ממקורות שאינם בעלי הידע המתאים, שחלקו סותר ומונע מאינטרסים. אשר משפיע על תהליך קבלת החלטות ההשקעה שלנו ופוגע בתשואת התיק שלנו. מחקרים רבים שנערכו בנושא הוכיחו כי למרות התנודתיות היומיומית שכולנו חשים, התשואות הריאליות לטווח הארוך של המניות הן עקביות להפליא!



S&P500-תשואה שנתית ממוצעת של מדד ה
S&P500-תשואה שנתית ממוצעת של מדד ה

למרות זאת חשוב לזכור כי אם לדוגמא, לאחר שלוש שנים רצופות של תשואה של 10%, תחול ירידה של 10% בלבד, הירידה הזו מקטינה את שיעור הגידול השנתי הממוצע שלך בכ -50%. יתרה מזו, כעת נדרשת תשואה של כ-30% כדי להחזיר את שיעור התשואה הממוצע הנדרש.

למרות השינויים יוצאי הדופן בסביבה הכלכלית, החברתית והפוליטית במהלך שבעת העשורים האחרונים, המניות הניבו בין 6.6 ל -7.2% בשנה לאחר אינפלציה,למרות התנודות על גבי הקו המייצג את תשואת

ה-S&P500. הפרספקטיבה ארוכת הטווח משנה באופן קיצוני את נקודת המבט שלנו בנוגע לסיכון במניות, והתנודות קצרות הטווח בשוק, הנראות כה גדולות למשקיעים, אינן קשורות כלל לצבירת העושר לטווח ארוך.



כיצד השפיעו מלחמות העולם על שווקי המניות?


איך המלחמות השפיעו על שוק המניות
איך המלחמות השפיעו על שוק המניות

המחקרים הראו כי לא משנה על איזו תקופה נסתכל, שוק המניות הניב תשואה שנתית של כ- 7% לאחר אינפלציה. מלחמת האזרחים, מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה, אפילו השפל הגדול. הדפוס חוזר במדינות אחרות, כולל אלה שחוו התמוטטות וקריסה כלכלית. מלחמת העולם השנייה, למשל, גזלה 90% מהשווי של המניות הגרמניות ... אבל המניות הגרמניות התאוששו לחלוטין ב -1958, ועלו ב -30% בממוצע לשנה מ -1948 ל -1960. הן המשיכו משם לשיאים חדשים. בממוצע על פני זמן רב, התשואה שלהם היא תשואה ריאלית עקבית של כ- 6.6% ... מגמה זו נמשכת עד היום. כך גם לגבי יפן, בריטניה וכל שאר השווקים המפותחים בעולם; בטווח הקצר, תנודתיות, אבל בטווח הארוך, רווחים.



השקעה לטווח הארוך היא התשובה


הסיבה שאנחנו לא שומעים הרבה על הכוח של השקעה לטווח ארוך - ואת האמת על חוסר התוחלת והמסוכנות במסחר תוך יומי - היא כי השקעה לטווח ארוך נתפסת כמשעממת. התקשורת הפיננסית מוצפת בידיעות ו"פייק ניוז" המעדדות אותך להיכנס לפאניקה, וחלקם הגדול של המוסדיים בתעשייה הפיננסית מרוויחים לא מעט כסף כאשר אתה עושה טעויות ומונע מפזיזות. כמו כן קיימות בבורסה מס' פקודות חכמות אשר נמצאות בשימוש אותם הגופים ומטרתן להטעות אותך ולהעלים את הפקודות שלהם מספר הפקודות, תוכלו לקרוא עוד במאמר הפקודות החכמות של הגופים המוסדיים. כמו כן פעילות מסחר גבוהה פירושה עמלות עבור ברוקרים ובנקים. האנשים היחידים שלא מרוויחים מהפעילות הזאת הם המשקיעים עצמם, כי כפי שמתברר, אנחנו לא יכולים לחזות את העתיד.

השקעה פסיבית היא המפתח להצלחה בטווח ארוך. אבל אנחנו תמיד ננסה לתת לך ערך מוסף ולשפר את ביצועי תיק ההשקעות שלך. במילים אחרות, אנחנו מנסים לתת לך יתרון. תוך ביצוע בקרות שוטפות על מצב החשבון, רמת הסיכון ואסטרטגיה המתאימה לך. אנו פועלים כדי ליצור לך תמהיל השקעות מפוזר וחכם, אשר יתאים לגודל התיק שלך ומידת הסיכון הנכונה עבורך. על ידי שימוש באלגוריתם חכם אשר סורק מחקרים של מיטב גופי האנליזה הגדולים והמוכרים בעולם. בעזרת צוות המחקר שלנו יצרנו אסטרטגיות, בקרות וסינונים טכנים ופנדומנטלים ועליהם ביצענו אופטימיזציה. אשר מטרתם לחשוף את תיק ההשקעות שלך לאוסף של גורמים, וכלי השקעה. במטרה אחת - לשפר את התשואות, ולהקטין את הסיכון. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לנו לבצע את כל זה באופן אוטומטי, ללא כל מאמץ מצידך.


בוא להתנסות עכשיו בשירות - קבל פרופיל מומלץ חינם!


bottom of page