top of page

מהי הדרך החכמה ביותר להשקיע במטבעות דיגיטלים אחרי הקריסה?


הביטקויין קורס


כולנו שמענו את הסיפור על הילד שהשקיע 70 דולר בדוגקוין וכעת הוא מליונר. סיפורים כאלה גורמים לך לרצות לקחת כמה גרושים שנרקבו בחשבון החיסכון שלך ולהמר. אם הוא יכול, למה אני לא יכול? בואו לא נשכח, זו לא הפעם הראשונה שהקריפטו-מאניה יוצאת לרחובות. הציבור הרחב הכיר את העולם הקריפטוגרפי עוד במהלך דצמבר 2017. מחירי הביטקוין זינקו מ -2,000 דולר ביולי 2017 לכמעט 20,000 דולר. ועכשיו אחרי קריסה של כ- 50% במחירי הביטקויין והאיתריום, מה כדאי לעשות?


בואו נחזור להווה, עם מחירי הביטקוין שעלו לאחרונה מעל ל 50,000 $, האיתריום הגיע קרוב ל 4,000 $, וכמה מטבעות אחרים גם הרקיעו שחקים. יכולנו להרגיש את הטירוף סביב סוגיית הקריפטו היטב. אתה לא צריך להיות עם אופי של מהמר או להיות מומחה במטבעות קריפטוגרפיים כדי להרוויח מהקריסה האחרונה בביטקוין, את'ריום, ליטקוין ואחרים. אתה אפילו לא צריך להאמין בקיימות לטווח הארוך של אף אחד מהמטבעות הללו. אתה רק צריך להבין את כללי המשחק ולהבין מהי הדרך הטובה ביותר להרוויח מהטכנולוגיה הבסיסית הזו, הבלוקצ'יין.


אם שמתם לב לכותרות, בנקים מרכזיים ובנקים קמעונאיים גדולים כאחד שינו את הטון שלהם לגבי מטבעות קריפטוגרפיים. בתחילה הם לעגו וכינו אותם לא רלוונטיים. אך לאחרונה השיח השתנה ועכשיו הם מודים באיום שמטבעות קריפטוגרפיים גורמים לעסקים שלהם.


אפילו בורסת החוזים CME הנפיקה חוזים עתידיים על האת'רום והביטקוין נכבר לפני מספר חודשים. חברות החלו להחזיק ביטקוין במאזן שלהן, ממש סמוך לדולר האמריקני. זה רק מוסיף ללגיטימציה של המטבע כנכס. כיום, קריפטו אינו טרנד רגעי, זהו נכס פיננסי מרכזי המהווה איום משמעותי על עסקי התשלומים המסורתיים.

ולמרות הקריסה סביר שהמטבע לא יעלם מהעולם בקרוב.


מה זה בכלל בלוקצ'יין?


בעולם הדיגיטלי, ה"בלוקים" הם רשימות דיגיטליות, הפועלת כספר שיכול להכיל מידע מכל סוג שהוא. כאשר בלוקים אלה מקושרים זה לזה, הם מאובטחים באמצעות טכנולוגיית קריפטוגרפיה אשר מצפינה את הנתונים ויוצרת את הבלוקצ'יין. בלוקצ'יין זה הוא התיעוד של כל העסקאות שמשוכפלות בכל מחשב ברשת. אם לא ניתן לאמת מידע בבלוק חדש על ידי כל שאר הבלוקים בשרשרת, הוא מושמד. במקרה של המטבעות הקריפטוגרפיים המובילים, רשת מטבע מורכבת ממיליוני מחשבים בכל רחבי העולם. זה הופך את זה לבלתי ניתן לפריצה, שכן האקר יצטרך לפרוץ את כל כוח המחשוב הזה בו זמנית, משימה שהיא לכאורה בלתי אפשרית.


מה הקשר בין בלוקצ'יין למטבעות הקריפטו?


כדי להבין עלינו להפריד בין המחשבה שלנו על קריפטו לבין מטבע מסורתי. בעוד שמטבע מסורתי משמש לרכישת מטבעות קריפטוגרפיים, לאחר הרכישה, מטבעות הקריפטו עומדים בפני עצמם. בנוסף, מטבעות הקריפטו הם הרבה יותר מחילופי מזומנים, הם חילופי ערך. במובן מסוים מטבעות אלה הם "האינטרנט של הערך".


כדי לפשט, הבלוקצ'יין הוא רישום ציבורי של נכסים ועסקאות שמספר לנו מי מחזיק במה. עסקאות אלה מכונות לעתים קרובות "חוזים חכמים", שכן הן רושמות חוזה בין שני אנשים, בין אם מדובר בהעברת מטבע ובין אם מדובר במוצר או בשירות.


אפשר לראות כיצד חידוש מסוג זה עלול להפריע לעסקים המסורתיים שם בחוץ. אז איך אני יכול להרוויח מזה? על ידי השקעה באזורי השוק השונים עליהם הבלוקצ'יין משפיע. ויש מספר אזורים כאלה:


"המכושים והגרזנים": במהלך הבהלה לזהב, מי שבאמת התעשר הם אלה שמוכרים את המכושים (סוג של גרזנים בצורת T) והגרזנים. כלומר, החברות שסיפקו את הכלים עבור אותם אנשים שבחרו לצאת ולנסות למצוא זהב. בעולם הקריפטוגרפיה הכוונה היא לחברות שמייצרות את השבבים והחומרה המשמשים לפעולות כריית המטבעות.


חברות שמצטרפות לחגיגה: כצפוי נוצר גל של חברות שמחפשות דרכים לשלב טכנולוגיית בלוקצ'יין בעסקים הקיימים שלהן. חברות גדולות מתחילות להציע שירותים המסייעים לחברות לשלב את הטכנולוגיה החדשה ומייעצות להן על דרך ההטמעה.


דוגמא לכך היא חברת סיילספורס (CRM) היא חברת התוכנה וניהול קשרי לקוחות אשר מטמיעה כיום פתרונות בלוקצ'יין ללקוחותיה.




תשתיות ענן: אף ענף אחר לא היה תלוי בענן כמו הבלוקצ'יין. הצורך בהפצת שרשרת הבלוקים ברחבי העולם, ללא בעלות או סמכות ריכוזית המפקחים על העסקאות מתאפשרת רק בזכות עוצמת הענן. חברות המציעות אירוח מבוסס ענן עלולות לרדת, ואילו חברות התומכות בשיטה ומסייעות לרשת המבוזרת הזו ייהנו רבות מהתפשטות התופעה.


דוגמא לחברת מיקרוסטרטג’י(MSTR) חברת הבינה העסקית הגדולה בעולם אשר מוכרת תוכנה ושירותים מבוססי ענן ואחת הבודדות שמכילה כיום את עקרונות הביזור של הבלוקצ'יין, ניתן לראות את ביצועי המניה אל מול הביטקויין / דולר


חברות ביטקויין

חברות נוספות בתחום זה : סקוור (SQ), חברת אי.בי.אם (IBM)


הלוואות / תשלומים: טכנולוגיית הבלוקצ'יין מושלמת להלוואות ולסליקה, ומאפשרת למלווים לפזר את הסיכון שלהם על אלפי הלוואות בן רגע, לא משנה מהו גודל המלווה. לכן תהיה עדיפות למתן הלוואות מהסוג הזה. כמו גם מתן פתרונות סליקה לעסקים ואנשים פרטיים.


דוגמא לחברת פייפאל (PYPL) שהיא חברת תשלומים גלובלית מהגדולות והמוכרות בעולם. אשר לאחרונה הצהירה כי היא הולכת לאפשר ללקוחותיה לקבל ולשלם בביטקויין ניתן לראות את ה"פיק" שנוצר לאחר ההודעה:



פייפאל ביטקויין

דוגמאות נוספות : שופיפיי (SHOP) , פייסבוק (FB) , אוברסטוק (OSTK), ויזה ומאסטרקארד (V & MA) - שהקימו תשתית ובקרוב מתכננות לתמוך במטבע.



מסחר: הלגיטימציה של הביטקוין גדלה כאשר חוזים עתידיים החלו להיסחר בשתי בורסות גדולות בארה"ב. נוכל לראות את החוזים העתידיים גם על האית'ריום בזמן הקרוב.


כורים: הכורים הם החלק החשוב ביותר בכל תעשיית הבלוקצ'יין וככל הנראה המובן ביותר. כורים הם הגורם שמעביר עסקאות מצומת לצומת ואז מתוגמלים ביחידות המטבע. אנו כבר רואים חברות אשר "כורות" את המטבע הקריפטוגרפי. חברות אלה כורות את המטבע ואז מוכרות אותו באופן מיידי בשוק הפתוח ומעבירות את הרווחים לבעלי המניות. תחשוב עליהם כמו חברות כרייה בתחום האנרגיה. חברות אלו הן קטנות כיום אך יכולות להיות גדולות בהרבה עם הזמן.


חברת ריוט(RIOT) היא חברת ביוטכנולוגיה לשעבר שהעבירה את רוב תחום הפעילות שלה לכרייה של ביטקוין, זהו גרף ההשוואה שלה אל מול המטבע:


חברות לכריית ביטקויין

חברות נוספות : מרתון פטנט גרופ (MARA) , קנאן (CAN)


משקיעים / BDC: חלק מהחברות הנסחרות בבורסה משמשות חממות למטבעות קריפטוגרפיים חדשים. אנחנו מדברים על הביטקוין יחסית הרבה אבל יש יותר מ -6,000 מטבעות קריפטו אחרים בעולם. משקיעים אלה וחברות לפיתוח עסקי משקיעים בחברות קריפטו לפני שהן נכנסות למיינסטרים.


תעודות סל: קיימות כיום כבר תעודות סל שקונות מניות עם חשיפה לבלוקצ'יין, אולם בקרוב יהיו תעודות סל שירכשו רשמית ביטקוין ואת'ריום. תעודות הסל הללו יהיו צמודות למדד, ולא ייסחרו בפרמיות ענק לקריפטו הבסיסי כמו אלה הקיימות בשוק כיום.


השורה התחתונה למשקיעים


איזו מהחברות המתפתחות הללו תבנה על טכנולוגיה חזקה ובטוחה ואילו מהן ישארו כגימיקים? בדיוק כמו שבועת הדוט-קום הביאה איתה כמה שמות חזקים ואילו אחרות שרק הוסיפו .com לשמן ונמחקו. חברות מוסיפות "Blockchain" לשמותיהן, חלקן בצורה חסרת תוכן ומצפון, ומהן צריך להימנע. ישנן מספר דרכים להיכנס למשחק בעולמות הקריפטו מבלי לחשוף את עצמך לתנודתיות הרבה של המטבעות. על ידי פיזור ההשקעה שלך בכמה תעשיות החשופות לבלוקצ'יין.

bottom of page