top of page

"יותר מדי הצלחה בשוק המניות היא כשלעצמה אזהרה מצוינת." - ג'רלד לואב


בלוקצ'יין


שוק המניות נע בתקופה האחרונה בקצב מטורף. לפי מד הפחד והחמדנות אנחנו עדיין לא בשטח "החמדני" (ראו מטה). עם זאת, אל לנו להיות שאננים. זכורו תמיד כי מחירי המניות מופעים בעיקר על ידי הפסיכולוגיה הציבורית; אם הסנטימנט הפסיכולוגי חיובי, המחירים יעלו אם הוא שלילי המחירים ירדו. יתר על כן, מצב הרוח בשוק יכול להשתנות בין רגע


חלק מהגורמים המשפיעים על השוק בשנים האחרונות הוא הופעתם של המטבעות הדיגיטליים אשר מהווים אלטרנטיבת השקעה / ספקולציה לשווקים ולתעשייה הפיננסית בכלל. לפי הביצועים של הביטקויין, Bitcoin Trust (GBTC) + 32.45% נראה כי מתחילת השנה המטבע הדיגיטלי מפלס את דרכו מול סוגי נכסים גדולים אחרים. מיד אחריו עומדת קרן מדד הסחורות האמריקאית (USCI), עם תשואה של + 17.55% וקרן הנדל"ן העולמית iShares (REET) + 13.63%.


לעומתם המסחר באגרות החוב של ארה"ב לטווח הארוך היה דובי מתחילת השנה. פלח זה של שוק האג"ח רגיש ביותר לעליית הריבית, שהיא המגמה הנוכחית. וכאשר השיעורים עולים במהירות, מחירי האג"ח קורסים במהירות.



מדד הפחד מול החמדנות

האם מודל העלאת המיסים של ביידן יגרום לקריסה בשווקים?


תוכניתו של הנשיא ג'ו ביידן הופיעה כבר בכל מהדורות החדשות. התוכנית כוללת עלייה גדולה בשיעור המס על רווחי הון ארוכי טווח ודיבידנדים, מ -23.8% כיום ל -39.6% עבור בעלי הכנסות גבוהות. השיעור הפדרלי העליון על רווחי הון יהיה 43.4%. השיעורים יהיו גבוהים עוד יותר במספר מחוזות בארה"ב בשל מיסים ממלכתיים ומקומיים על רווחי הון . וזאת אומרת שאם אתה בעל הכנסות גבוהות במדינות בעלות מיסוי גבוה כמו ניו יורק או קליפורניה, אתה עשוי לשלם מס של יותר מ -50% על רווחי ההון שלך.


הבעיה העיקרית במיקוד בעשירים היא שאנשים עשירים רבים אף פעם לא משלמים רווחי הון ממילא משום שהם אף פעם לא מוכרים את ההון שלהם. במקום זאת הם לווים כנגדו כדי להימנע מתשלום מס על הרווחים שלהם במידה ומכרו. תוכניות כאלו כמו תוכניתו של ביידן לרוב לא משתלמות ומפחיתות את התוצר לטווח הארוך.


איך כל זה ישפיע על שוק המניות כאשר יגדילו את המס על רווחי ההון?

ראינו ושמענו טענות חסרות בסיס שאנחנו עומדים בפני שוק דובי. אך אין תקדים היסטורי התומך בטיעון זה. והתרשים שלהלן ממחיש נקודה זו על ידי הצגת שנים עם שיעורי מס גבוהים, ה- S & P 500 עדיין הניב תשואה חזקה ביותר. הצג את התרשים הזה לכל מי שמנסה למכור לך סיפור כזה.



האם העלאת המס על רווחי הון ישפיע על שוק המניות
השפעת העלאת המס על מדד המניות

.בחינת הסקטורים במדד ה- S&P500


מבין 11 הסקטורים של מדד ה S&P 500, כולם נמצאים נכון להיום בקטגוריה חיובית. מגזרים כמו - צרכנות ומוצרי צריכה בסיסיים (XLP) ו- Utilities (XLU) - שקודם לכן הציגו ביצועים שליליים הצטרפו למגמה. בראש רשימת הביצועים הגבוהים עומדים סקטור האנרגיה (XLE), כספים (XLF) ונדל"ן (XLRE) שכולם זינקו מתחילת השנה בין 16.69% ל -26.77%.



ביצועי הסקטורים מתחילת השנה

מטבעות קריפטו - האם מדובר בהונאה ?


השפעתם של המטבעות הדיגיטליים חזקה אך עדיין לא ברורה, אנו בהחלט יכולים לעשות ניתוח לטווח הקצר של המחירים והדפוסים המתפתחים במרחב זה - בניסיון אמיתי לעזור להבין את התופעה ולייצר ממנה רווחים. נתחיל ממטבע קריפטו אחד שממש התחיל כבדיחה - Dogecoin. השמות בהחלט מסקרנים מנקודת מבט של סקרנות אינטלקטואלית. אבל מה לגבי עמדת השקעה? האם אנו יכולים אפילו לומר שמדובר בהשקעה? או שזה פשוט הימורים ? כן, גם בלאס וגאס יש אנשים שמנצחים! לכן, אל תתגוננו יותר מדי אם נעז לנפנף בתווית "הימורים" לכיוון הכללי של עולם הקריפטו.


הגדולים והטובים בעולם הקריפטו - ביטקוין ואת'ריום בירידות של 21.87% ו -11.62% מאז השיאים שלהם. דוגקוין ירד בשיעור של 45.61% לעומת השיאים שנקבעו לפני שבוע - וזה לאחר שירד ב -65.35% מאז השיא שכבש ביום שישי. אז אי אפשר לומר שלא מדובר בהימורים או ספקולציות על סטרואידים.


ביטקוין (BTCUSD) יש עוד לאן לרדת עוד לפני שיבדוק את רמות התמיכה שלו. תעודת BTC מתגאה בשווי שוק של 943.4 מיליארד דולר והיא ללא ספק הידועה ביותר בקרב משקיעים וספקולנטים. נראה ש- BTCUSD השלים חמישה גלי מאקרו גבוהים כשהוא הגיע לשיא של 64k + לפני שבוע וחצי. אם הקריאה שלנו בתרשים החודשי נכונה, היינו מצפים שתמיכה אפשרית תופיע בטווח של 45,311.78 או 42,900.29 בהתבסס על קווי הארכת מחיר של פיבונאצ'י. אם אחת מהרמות הללו מתקיימת, השוורים ישמרו על קצהם על בסיס מאקרו (למרות שהירידה תהיה 33.8% אם תיבדק הנמוך מבין שתי התמיכות). עם זאת, כל סגירה חודשית מתחת ל 42,900.29 תפתח את הדלת לחיסרון עוד יותר. שתי הקומות האפשריות הבאות במקרה זה יהיו 40,665 ו- 29,454.94.


ניתוח טכני על הביטקויין

האת'ריום (ETHUSD) בעל שווי השוק השני בגודלו במרחב הבלוקציין עם שווי של 267.8 מיליארד דולר. תנועת המחירים של האת'ריום טיפה יותר שורית מזו של הביטקוין. אנו רואים ירידה לטווח 1,867 –1,890 שמתנגנת כל עוד ההתנגדות ב -2,450 מחזיקה מעמד. אולם אם רמה זו נכבשת, התזה הדובית לטווח הקצר לא תתממש. במקרה כזה, היינו מחפשים בדיקה מחודשת של השיא האחרון ב -2,646.20 או אפילו מהלך של עד 2,810 פחות או יותר.


איתריום ניתוח טכני

לסיכום

אנו איננו ממליצים בשלב זה על חשיפות לעולמות הקריפטו. רק הזמן יגיד אם הקריפטו ימשיך להיות מאומץ לשימוש רציני על ידי חברות וממשלות ברחבי העולם. אבל בימינו, עלינו להיות מוכנים לשחק קצת במשחק - אז אנחנו מציעים את הייעוץ המוגבל ביותר שלנו לניתוח טכני לשני המטבעות הגדולים. אז בבקשה, תהמרו רק על מה שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד!


bottom of page