top of page

המשך ירידות או ראלי סוף שנה

שוק המניות היה אטרקטיבי מאז דצמבר 2022. לאחר תיקון שעברו רוב מדדי המניות בחודש האחרון, בשילוב פריצת התשואות בשבוע שעבר גרמה נזק נוסף והפעילה כמה אותות טכניים שליליים. גם דאגות המאקרו נותרו גבוהות, עם עליית מחירי הנפט ומדיניות הפד משפיעות לרעה על שוקי המניות. אז מה צפוי לנו בסוף השנה? בסקירה הבאה נבחן מספר אינדיקטורים חשובים.



ראלי סוף שנה




ראלי סוף שנה האם ריאלי?


פסימיות

נכון ל -22.9.23 הסנטימנט לטווח הקצר הוא פסימי. אם נבחן את האינדיקטור במסחר התוך יומי במדד ה- S&P 500 נראה שהוא ירד לפסימיות קיצונית בספטמבר ונמצא במגמת ירידה.

.

סנטימנט מסחר תוך יומי

מומנטום

המומנטום עדיין חיובי - ה-ACWI, מדד אשר עוקב אחר מניות גדולות ובינוניות על פני 23 שווקים מפותחים (DM) ו-24 שווקים מתעוררים, נסחר מעל ממוצע 200 והמומנטום ל- 21 יום של ממוצע 200 , שהחל לרדת כשהשוק הגיע לשיא ב-31 ביולי, התייצב במהלך השבוע האחרון.


ממוצע 200 ACWI MSCI

עונתיות

לרוב אנו חווים מגמה חיובית ברבעון הרביעי של השנה- כאשר אוגוסט וספטמבר נוטים להיות החודשים חלשים בשנה, אוקטובר-נובמבר הם החזקים ביותר. השפעה זו נותנת רוח גבית ברבעון הרביעי של 2023 למדד המניות העולמי בהסתכלות היסטורית. בשילוב נתוני צמיחה חיוביים.




ממד המניות העולמי

ירידה בסיכון למיתון

מודל הסתברות המיתון העולמי של גוד המחקר המוערך נד דיוויס ממשיך לרדת - פרמטר שורי היסטורי עבור שוק מניות.



האם זה הזמן להפחית או להגדיל חשיפה למניות?

שוקי המניות יעלו ככל שתשואות האג"ח ירדו - האינדיקטור הבודק את היחס בין מניות/תשואות אג"ח לשנה אחת היה שלילי מאז נובמבר 2022. אז נראה כי התאוששות בשוק המניות אינה סבירה ללא ירידה בתשואות האג"ח. בנוסף לחששות הערכת שווי מנופחות- תשואת ה-S&P 500 ירדה מתחת לתשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים, לראשונה מאז 2009.


תשואת המניות אל מול תשואת אג"ח ל-10 שנים
תשואת המניות אל מול תשואת אג"ח ל-10 שנים

מניות מול אג"ח

שוק ריכוזי מידי

10 המניות המובילות לפי שווי שוק מהוות כעת 19% מה-ACWI, שיא חדש בריכוזיות.


הנפט הופך לבעיה?

הראלי במחירי הנפט משקף את החוזק הכלכלי הבסיסי מצד אחד. הוא הפריך את הקונצנזוס של 'המיתון הקרוב', אך בנרטיב עבר ל"חדשות טובות הן חדשות רעות" עבור שוק המניות והחששות מאינפלציה.


מדיניות הבנק המרכזי

מדיניות הפד הפכה מגבילה יותר - בהתבסס על ציפיות הפד לגבי אינפלציית הליבה, הריבית הריאלית של קרנות הפד אמורה לעלות ל-2.5% בשנה הבאה, ולהפוך למגבילה יותר מהיום - סיכון לשוק למניות.


בשורה התחתונה למשקיעים

המאזן הכולל של האינדיקטורים מראה שראלי בסוף השנה הנוכחית עדיין לא ירד מהפרק, אבל אנחנו בנקודת הכרעה מרכזית. כשהשוק יוצא מהתקופה החלשה העונתית שלו בשבוע הקרוב.

bottom of page