top of page

5 סיבות להשקיע באנרגיה ירוקה



הביקוש לאנרגיה עולה עם גידול האוכלוסייה העולמית. עם זאת, יש שאלה אחת שעולה במוחם של המשקיעים: האם טוב להשקיע באנרגיה מתחדשת?


ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים מהווים חששות עיקריים בעולם כיום. השימוש במקורות אנרגיה בלתי מתחדשים כמו דלקים מאובנים (פחם, גז, נפט ואנרגיה גרעינית) הוא הגורם לשינויים סביבתיים.


שימוש תכוף במקורות אנרגיה בלתי מתחדשים מזיק לסביבה ולבריאותנו. ייצור האנרגיה ממקורות אלה פולט גזים הלוכדים חום כגון פחמן דו חמצני. הם גורמים לרוב פליטות גזי החממה בעולם.


על פי מחקר שנערך לאחרונה, אם הפליטות ימשיכו לעלות ואינן נשלטות, האטמוספירה תחמם בכ -2.7 מעלות פרנהייט עד שנת 2040 (סטארק, 2019).



השקעה באנרגיה ירוקה


ניתן להחליף משאבי אנרגיה מתחדשת בקלות בטווח זמן קצר מכיוון שהם מגיעים ממקורות טבעיים. דוגמאות למקורות אנרגיה מתחדשים כוללים: סולארית, רוח, הידרו (מים), אנרגיית ביולוגית (הפקת אנרגיה מתהליכים ביולוגים), גיאותרמית (ממאגר החום הפנימי של כדור הארץ) וכו '.


מקורות אנרגיה אלה משפיעים לטובה על הסביבה ועל בריאותנו. הם מפחיתים את פליטת גזי החממה לאטמוספירה וממלאים תפקיד חיוני במאבק בשינויי האקלים.


השימוש בשמש לשירותי חשמל ואנרגיה נפוץ בימים אלה. יתר על כן, שימוש בכלי רכב חשמליים/סולאריים, מכשירים חסכוניים באנרגיה, שירותי אנרגיה המונעים על ידי שמש, טורבינות רוח, מערכות משאבת חום גיאותרמית, כוח מים וכו '.


אנשים החלו לדמיין עתיד ירוק יותר.


נתח שוק עולה


דלקים מאובנים מוגבלים, ויש להם עלויות בלתי צפויות. התקדמות טכנולוגית סייעה בייצור שירותי אנרגיה שונים עם מקורות אנרגיה מתחדשים. יתר על כן, ממשלות מדינות רבות החלו להשקיע בתחום האנרגיה המתחדשת. כל הפעילויות הללו הגדילו את הפוטנציאל לצמיחה במגזר זה.


מדיניות הממשלות בנוגע לשינויי האקלים והשימוש באנרגיה מתחדשת הולכות ומחמירות. העתיד נראה ירוק.


בשנת 2017 הוערך שוק האנרגיה המתחדשת העולמית ב -928 מיליארד דולר. היא צפויה להסתכם בסביבות 1.5 טריליון דולר עד 2025, בקצב גידול שנתי של 6.1%.


המחקר גם אומר כי נתח השוק של דלקים מאובנים צפוי לרדת בכ -46%. כוח המים בקנה מידה גדול יעלה כחלק ממשאבי האנרגיה הירוקים. באופן דומה, החלק המשולב של אנרגיית השמש והרוח יגדל מ -3% ל -16% עד שנת 2030.


מתקני פאנלים סולאריים על הגג יעלו, ועלויותיהם יפחתו. הם יהוו מקור חשמל משמעותי בבתים ובבניינים. יתר על כן, תהיה עלייה בכמות תחנות הרוח לייצור אנרגיה.


צמיחה מטאורית


שוק האנרגיה המתחדשת ראה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות. למרות שדלקים הם עדיין מקור האנרגיה העיקרי, אנרגיה מתחדשת הפכה לחלק גדול מתחום האנרגיה, במיוחד בשנתיים האחרונות. זה גם בגלל החששות הגוברים משינויי האקלים.


אין ספק שהעתיד הוא באנרגיה המתחדשת. אלה חדשות טובות למשקיעים בתחום.


תעודות סל אנרגיה מתחדשת


השקעה בתעודת סל כמו Invesco WilderHill Clean Energy (PBW) היא הדרך הקלה ביותר למשקיעים לתרום לתחום האנרגיה הירוקה. תעודת סל Invesco WilderHill Clean Energy משקיעה במדדים עם מניות של חברות נסחרות בארצות הברית העוסקות בקידום אנרגיה נקייה ושימור סביבתי.


תעודת הסל המסוימת הזו כוללת מניות של 39 חברות העוסקות בתחום האנרגיה הנקיה, כולל אחזקות מובילות של חברות כמו Enphase Energy Inc. (ENPH), Tesla Inc. (TSLA) ו- Sunnova Energy International Inc. (NOVA).


תעודת סל אנרגיה ירוקה

תרשים חמש שנים (PBW)


[מקור: Financial Times]


תעודת סל דומה נוספת המשקיעה בחברות אנרגיה ירוקה היא iShare Global Clean Energy (ICLN). היא השקיעה ב -42 חברות המעורבות במגזר זה. אחזקותיה כוללות ENPH, SolarEdge Technologies Inc. (SEDG), ו- Vestas Wind Systems (VWS).


באופן דומה, קרן First Trust NASDAQ Clean Edge Green Energy Index (QCLN) מחזיקה מניות של חברות מארה"ב וקנדה המעורבות בתעשיית האנרגיה הירוקה. אחזקותיה העליונות כוללות ENPH, TSLA, ו- Brookfield Renewable Partners (BEP).


לשלושת תעודות הסל הללו יש שווי נכסים מנוהלים גבוה יחסית (AUM), שעומד על מעל 200 מיליון דולר.


השקעות באנרגיה נקייה


בהקשר ספציפי לשמש ולרוח, תעודות הסל כמו Guggenheim Solar (TAN) ו- First Trust ISE Global Wind Energy (FAN) הכוללת חשיפה לתחום כוח המים שהוא הדומיננטי מבין יתר התחומים. חברות גדולות כמו ג'נרל אלקטריק (GE) וסימנס ייצרו תוכנות, טורבינות ומוצרים אחרים לתעשייה זו. שתי החברות הללו ממלאות תפקיד חיוני בהרחבת תחום האנרגיה המתחדשת..


תעודות הסל של אנרגיה נקייה חיוניות בתיק מגוון. אך מכיוון שהתעשייה חדשה ולא נבדקת, יכולים להיות סיכוני שוק ותנודתיות במחירים.


עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להשקיע בתעודות סל אנרגיה נקייה. התעשייה צומחת. יש לה פוטנציאל לצמוח עוד יותר - להרוויח מיליארדים ולעשות טוב עבור הכלכלה העולמית.


כמה סיבות להשקיע באנרגיה ירוקה


הסיבה העיקרית להשקיע באנרגיה ירוקה היא ברורה למדי - כדי להציל את הסביבה. שינויי האקלים קשורים ישירות לשימוש באנרגיה. דלקים מאובנים פוגעים בסביבה, ויש להם תנודתיות במחירים. החלפת דלקים מאובנים במקורות אנרגיה נקיים תמנע את הנזק הסביבתי העצום הזה.


השקעה באנרגיה ירוקה תתרום לשמירה על הסביבה ובריאותנו. צריכת אנרגיה מתחדשת יכולה להפחית את הזיהום ולמזער את שיעור המחלות. יתר על כן, היא מפחית את פליטת גזי החממה כמו פחמן דו חמצני. בנוסף ליתרונות נוספים כמו: עלות נמוכה, יעילות אנרגטית, פליטות נמוכות ושימוש חוזר.



להלן חמש סיבות מדוע כדאי להשקיע באנרגיה ירוקה


1. מחירי הדלקים אינם יציבים


בשל מגיפת הקורונה, הביקוש לדלקים מאובנים ירד. זה הביא להפחתת מחירים אדירה. מחירי הנפט הגולמי ירדו לשטח השלילי לראשונה בהיסטוריה. תעשיית הדלק סבלה רבות במהלך המגיפה. כמו כן, מחירי המניות של חברות הדלקים ירדו באופן משמעותי.


מוסדות פיננסיים החלו להיפטר מחברות דלק מכיוון שהם מתבוננים בסיכונים פיננסיים לטווח הארוך. התחממות כדור הארץ ושינויי אקלים הם סימנים לכך. תעשייה ותחבורה הם שני מגזרים עיקריים הגורמים להכי הרבה זיהום ופליטות גזים רעילים.


השימוש באנרגיה מתחדשת גדל. מקורות חלופיים כמו שמש, הידרו ורוח הוכיחו כי אורח חיים נטול פחמן אפשרי. כלי רכב חשמליים, מכשירים סולאריים, טחנות רוח והידרו לייצור חשמל וכו ', מבטלים את הצורך בדלקים. ההזדמנויות בתחום האנרגיה המתחדשת גדלות.


2. עלות מול תועלת


בשנת 2020 פרסמה IRENA (סוכנות הבינלאומית לאנרגיה מתחדשת) דוח בשם Global Renewables Outlook. הוא דן בהשפעה החברתית-כלכלית של אנרגיה מתחדשת על מספר תרחישים.


בין התרחישים הללו ניתן לראות את תרחיש האנרגיה הטרנספורמטיבית שאומר כי המעבר למתחדשות, יעילות וחשמול יכול להניע את ההתפתחות החברתית-כלכלית הכוללת. הדו"ח דן עוד בהתאמה של השקעות האנרגיה לשמירה על התחממות כדור הארץ מתחת ל -2 מעלות צלזיוס. פעולה זו תעלה 19 טריליון דולר יותר מהגישה העסקית הרגילה. אבל זה יביא הטבות בשווי 50-142 טריליון דולר עד 2050.



3. הזדמנויות עבודה חדשות


הצמיחה של תחום האנרגיה הנקייה מביאה לגידול בהזדמנויות העבודה. כיום, למעלה מ -11 מיליון אנשים עובדים בתחום האנרגיה המתחדשת ברחבי העולם. פיתוח נוסף יוביל להזדמנויות תעסוקה בתוך עסקים קטנים וגדולים.


כמות המשרות בתחום האנרגיה המתחדשת צפוייה לשלש את עצמה ולהגיע עד 42 מיליון עד שנת 2050. כאשר נשקול את ההשפעה של התעשייה הכוללת, סך המשרות עשוי להגיע עד 100 מיליון.


מצד שני, תעשיית הדלקים המאובנים תאבד מקומות עבודה בעתיד.


כמות משרות באנרגיה נקיה

4. שיפורים טכנולוגיים


פאנלים סולאריים, טורבינות רוח ועוד התקדמו עם שיפורים טכנולוגיים. העלויות שלהם הופחתו והאיכות השתפרה. באופן דומה, רכיבים חיוניים אחרים כמו ממירים, סוללות, בקרים וכו ', שיפרו גם הם את הביצועים והאמינות עם השיפורים הטכנולוגים.


אחסון אנרגיה הוא אחד השיפורים הטכנולוגיים המשמעותיים ביותר שיכולים להניע את צמיחת התעשייה לרמה מאסיבית. שמש ורוח הם מקורות האנרגיה המתחדשת הנפוצים ביותר. באמצעות מקורות אלה, אנו יכולים לאחסן אנרגיה בסוללות לשימוש מאוחר יותר. מנגנון זה איפשר אחסון אנרגיה ושימוש בה כאשר השמש אינה זמינה או כאשר הרוח אינה חזקה במיוחד.


חברות רבות ייצרו סוללות עוצמתיות בעלות קיבולת אחסון עצומה עם ביצועים ויעילות גבוהים. חברות אלה גם יוצרות תחנות כוח וירטואליות כדי לצבור אלפי מערכות אחסון ולספק אנרגיה לרשת.


רוב כלי הרכב החשמליים דורשים גם מערכות אנרגיה מתחדשות. היצרנים השתמשו בחומרים ממוחזרים ומוצרי אנרגיה ירוקה לייצור כלי רכב כאלה.


הטכנולוגיה בטוח תגדל בעתיד. עם ההתקדמות הטכנולוגית, מערכות האנרגיה המתחדשת יהיו גם הן חדשניות ויעילות יותר באנרגיה.


5. מגזר בצמיחה


תחום האנרגיה המתחדשת הוא תחום שצומח, בעיקר בשל החששות הגוברים משינויי האקלים. פרויקטים של "אפס פליטות" החלו במדינות רבות. בינתיים, הפיתוחים לאנרגיה מתחדשת הופכים להיות זולים יותר מאשר דלקים מאובנים.


עם היכולות הגוברות לייצור האנרגיה מהשמש והרוח, החזאים חזו צמיחה שנתית ממוצעת של 15% בשוק זה. אלה יהיו צורות החשמל הזולות ביותר.


ביואנרגיה היא תחום גידול נוסף המהווה כעשירית מאספקת האנרגיה העולמית. החזאים חזו כי ייצור הדלק הביולוגי יגדל ב -25% עד שנת 2024. דלק ביולוגי בתחבורה צפוי לגדול בקצב שנתי של 3%. באופן דומה, ייצור החשמל הביו -אנרגטי צפוי לעלות בשיעור שנתי של 6% עד שנת 2030.



צמיחה בביקוש לאנרגיה נקיה

חברות העובדות במגזר זה צפויות לצמוח באופן מסיבי בשנים הקרובות.


האם טוב להשקיע באנרגיה מתחדשת?


בארה"ב, בריטניה ואירופה, השקעות אנרגיה מתחדשת הניבו תשואות טובות יותר מאשר ענפי דלקים. אכן הדרך היא עדיין ארוכה. מחקר שנערך על ידי אימפריאל קולג 'בלונדון וסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) מצא כי השקעה באנרגיה מתחדשת הניבה תשואות של 178.2% תוך 5 שנים בגרמניה ובצרפת. דלקים מאובנים הניבו תשואה של -20%.


באופן דומה, בבריטניה, השקעות אנרגיה מתחדשת הניבו תשואה של 75.4%, ודלקים מאובנים ייצרו רק 8.8% באותה פרק זמן. בארה"ב, השקעות האנרגיה המתחדשת הניבו 200.3%, ודלקים מאובנים הניבו 97.2%.


זה מראה שהמגזר צומח וגם העניין של אנשים עולה. עם זאת, המגיפה הורידה את ההשקעות באנרגיה ירוקה ב -20%. זה נובע מהביקוש הנמוך לאנרגיה, מחירים נמוכים ועלייה באי תשלום החשבונות.


מומחים אומרים כי השקעה באנרגיה נקייה היא חובה אם ברצוננו להפחית את הפליטות הגלובליות בטווח הארוך. ההשקעה במגזר זה עדיין נמוכה מכיוון שמוסדות פיננסיים ומשקיעים רבים מחפשים נזילות, שאינה זמינה כרגע.


יתר על כן, המשקיעים אינם בטוחים מכיוון שרבים מהם סבורים כי מגזר זה נמצא בשלבי פיתוח. בשוק הנוכחי ישנן רק כמה חברות אנרגיה ירוקות. למשקיעים אין מידע רב על חברות אלה. כמו כן, מכיוון שחברות אלה חדשות, יש להן היסטוריית מסחר קצרה יחסית.


השקעה באנרגיה מתחדשת מתאימה לטווח הארוך. ככל שהטכנולוגיה גדלה והביקוש לאנרגיה נקייה עולה, חברות העוסקות בתחום האנרגיה המתחדשת ימלאו תפקיד משמעותי בעתיד. יתר על כן, אנרגיה מתחדשת היא התשובה למאבק בשינויי האקלים העולמיים. השקעה במגזר זה מתאימה אם אתה רוצה עתיד טוב יותר עבור כדור הארץ שלנו.



לפתיחת תיק השקעות החשוף לסקטור האנרגיה הירוקה והנקייה לחצו כאן >>

bottom of page