top of page

3 טעויות השקעה קריטיות בשוק הנוכחי


טעויות של משקיעים

בימים האחרונים כל 50 המדינות בארצות הברית החלו להקל על מגבלות הקורונה, וסימנים של פעילות מחודשת חוזרים לארצות הברית ולכלכלה העולמית. משאיות חוזרות להתמלא סחורה, כמות גוברת ועולה של נסיעות אוויריות והזמנות במלונות , כמות הבקשות למשכנתא גם היא עולה ואנשים פונים שוב לפתוח עסקים חדשים.


בקיצור, המשק עם הפנים קדימה.


סימני ריבאונד כלכלי עשויים לשמש איתות עבור חלק מהמשקיעים לנקוט בפעולה. בין אם זה לחזור לשוק, לממש קצת רווחים, או להקצות מחדש את תיק ההשקעות כדי להתאים ל'חזרה לשגרה". אם גם אתם נוקטים בגישה הזו, הנה שלוש טעויות שיש להימנע מהם בימים אלו:


1. מכירה/ מימוש אל תוך הראלי


כאשר שוק המניות מציג ראלי מאז השפל ב- 23 במרץ, אנו עשויים לתהות האם זוהי רק "קפיצת החתול המת" בשוק דובי. משקיעים שמשוכנעים שהירידות עוד לא הסתיימו עשויים לראות בכך זמן טוב לממש קצת רווחים, לחכות לירידות ולהיכנס שוב.


תיזת השקעה זו עשויה להחזיק מעמד, אך היא גם עשויה להתגלות גם כלא נכונה. העניין הוא שאיש אינו יכול לדעת בוודאות, וניחוש פירושו לעסוק בתזמון השוק - דבר שאיננו תומכים בו.


מבחינה היסטורית, שוק דובי המונע מאירוע חיצוני כולל ירידות תלולות יותר לטווחי זמן קצרים, זמן ההתאוששות בשוק כזה היה קצר יותר מאשר הזמן שלקח להתאוששות בשוק דובי שמונע מבעיה מבנית או מחזורית בפעילות. אנו יודעים גם שהשווקים הדוביים נופלים בממוצע ארבעה חודשים לפני שהמיתון מסתיים אם הכלכלה תתחיל לצמוח בסוף הקיץ, עדויות היסטוריות אומרות כי אנו יכולים כבר להיות בשוק שורי חדש.


מכירה בזמן ראלי עשויה להיות פספוס של חלק גדול מהתשואות בשלב המוקדם של השוק השורי, מה שעלול להשפיע לרעה על התשואות לטווח הארוך. לדעתנו, עלות ההזדמנות של להיות בצד במהלך שוק שורי גדולה יותר מעלות ההשתתפות בחלק מההפסד בטווח הקצר אם טעית.


2. להמר על חברה או מגזרים ספציפיים


המירוץ לחיסון Covid-19 הוליד לא מעט ספקולציות לגבי איזו חברת תרופות תנצח. משחק הניחושים הקפיצו למשל את חברת מודרנה, למשל, שכן הראתה תוצאות מוקדמות מבטיחות. אך בסופו של יום, איננו יכולים לדעת מי תהיה הראשונה לפתח חיסון, ופחות בטוחים אם התרופה בסופו של דבר תהיה רווחית עבור החברה או עבור מגזר התרופות. הכל סתם ספקולציות, לכן לדעתנו, זו טעות עבור המשקיעים.


דוגמאות אחרות עשויות לכלול הימורים על חברות ששגשגו במהלך המשבר, כמו שירותי משלוחי מזון, חברות וידאו קומפרנס או יצרני מוצרי ניקיון ביתיים. הביקוש לכל המוצרים והשירותים הללו עולה ללא ספק, אך התזה לבעלות על חברה צריכה לכלול הרבה יותר מאשר להעריך אם היא הצליחה לשגשג במהלך המשבר. על המשקיע הנבון להסתכל גם על תזרים מזומנים, רווחיות, חוב, ניהול, נתח שוק ועוד.


3. התאמת הקצאת הנכסים שלך על סמך הרעיון שלך על המצב "הנורמלי החדש"


לבסוף, אנו חושבים שזו תהיה טעות להתאים את הקצאת הנכסים של התיק בהתבסס על הערכה אישית של איך נראה "היום שאחרי" במשק. בסביבה הנוכחית, משמעות הדבר עשויה להסיר הקצאה לחברות האנרגיה לחלוטין ולהחליפה בחשיפה טכנולוגית רבה יותר. או אולי להוסיף עודף משקל משמעותי לבריאות ולהסרת החשיפה לקמעונאות ולמניות סקטור הצריכה.


החלטות הקצאה אלה עשויות להיות הגיוניות על הנייר, אך התוצאה הסופית יכולה להיות תיק פחות מגוון - ולכן מסוכן יותר.


שורה תחתונה למשקיעים


מאחר שהמשק מראה סימני ריבאונד עם עליות יפות של שוק המניות, המשקיעים עשויים להרגיש בטוחים יותר או פחות בנוגע לעתיד. בסופו של יום, עדיין לא יצאנו מהיער במשבר הנוכחי, ואנו מצפים שהתנודתיות בשוק תימשך.


ביצוע מספר איזונים בהקצאת תיק ההשקעות שלכם זה תמיד תרגיל טוב. עם זאת, חשוב לנו להזהיר אתכם מלהשתמש במכירה/מימושים בזמן ראלי בשוק, ברגשות הבטן שלכם או בתחזיות שלכם בנוגע למצב 'הנורמלי החדש' כדי להכתיב החלטות על תזמון שוק או שינויים בתיק. במילים אחרות, עכשיו זה הזמן להישאר במסלול ולהיות חדים - לא זמן לשנות את מסלולכם לחלוטין.

bottom of page