top of page

האם הגיע הזמן לזנוח את החברות הצמיחה של המגיפה?


האם הגיע הזמן לזנוח את החברות הצמיחה של המגיפה?

קומץ מניות הרוויחו באופן מסיבי בשלבים הראשונים של המגיפה. זו הייתה תקופה מרתקת להשקעות, ומי שהתמקד במניות של חברות אשר התמקדו בעבודה מהבית זכה לתגמול נאה בעליות ניכרות. בשנת 2022, ההשקעות הללו, שפעם נראו בלתי ניתנות לעצירה, מצאו את עצמן עמוק בתחתית, והותירו בורות בתיקים רבים. מדינות הפד לצמצום האינפלציה השפיעה באופן מסיבי על רבות מהמנצחות הללו שצמחו בעקבות המגיפה.


שלוש המניות שזכו לפופולריות רחבה במהלך התקופה כוללות את Teladoc (TDOC) - , Zoom Video Communications (ZM) ו-Peloton Interactive (PTON).


להלן תרשים המתאר את ביצועי המניות של כל שלוש החברות מתחילת השנה כאשר ה-S&P 500 משולב כמדד.


מניות צמיחה

מבחינה של עולה שאלה מתבקשת, האם הזוכים החד-פעמיים הללו עדיין שווים את תשומת הלב שלנו המשקיעים? בואו נסתכל מקרוב.


חברת (Teladoc Health (TDOC

היא חברת תרופות אשר יכולה לאבחן ולטפל ברוב המצבים שאינם מצבי חירום כגון שפעת, אלרגיות עונתיות, זיהומים בדרכי הנשימה ועוד בטלפון או בווידאו בנוחות בביתך.



tdoc

מכפילי השווי של TDOC ירדו באופן משמעותי על רקע התשואות השליליות של המניה.


הדוחות הרבעוניים של החברה היו חזקים עד לאחרונה - TDOC עלתה על הערכות הרווח בכל אחד מארבעת הרבעונים האחרונים שלה. גם ההכנסות הרבעוניות הכו את התחזיות.


ל-TDOC מגמת הכנסות חיובית מאוד, כפי שאנו יכולים לראות בתרשים למטה הממחיש את הכנסות החברה על בסיס רבעוני.



טלדוק teladoc


חברת Zoom Video Communications (ZM)

הכוכבת הגדולה של הקורונה, משתמשת בפלטפורמת תקשורת בענן, המשלבת פונקציות וידאו, אודיו, טלפון, שיתוף מסך וצ'אט, מה שמקל על עבודה מרחוק וניול פגישות מקוונות.



zoom

רמות הערכת השווי של ZM ירדו במידה ניכרת אך נותרו גבוהות - יחס המחיר-למכירות קדימה של 5.4X של החברה אינו מתקרב לחציון של 30.9X מאז ההנפקה ב-2019, אך מייצג פרמיה של 62% ביחס לסקטור.



זום

עם זאת, לזום יש רקורד רווחים מרשים - החברה עלתה על הערכת האנליסטים בכל אחד מעשרת הרבעונים האחרונים שלה.



חברת פלוטון (PTON)

המוצרים של פלוטון (PTON) מאפשרים ללקוחות להשתתף בשיעורי כושר מקוונים באמצעו ת פלטפורמה טכנולוגיות ומכשירי אימון פיזיים.


פלוטון

מכפילי הערכת השווי של PTON ירדו במידה ניכרת על רקע הירידות במחיר המניה; יחס המחיר למכירות קדימה של 1.1X של החברה אינו מתקרב לחציון של 5.9X מאז ההנפקה בספטמבר 2019 ומייצג הנחה בולטת של 41% ביחס למגזר.


peloton

נכון לעכשיו, PTON פספסה את הערכות ההכנסות והרווחים בכל אחד משלושת הרבעונים הקודמים שלה.

פטרולום


לסיכום

לפני לא הרבה זמן כיכבו מניות הצמיחה בזמן התפשטות מגיפת הקורונה. בשנת 2022, על רקע פעולות הפד אותן הכוכבות צנחו. עם זאת, מכפילי השווי ירדו באופן משמעותי, דבר שאולי מעיד על כך שהמשקיעים לטווח ארוך יכולים לשקול להתעניין בהן מחדש. עם זאת, אסטרטגיה טובה בהרבה היא פשוט להמתין עד שיתחילו להיכנס תיקונים של אומדני רווחים חיוביים והסערה בשווקים תרד.




bottom of page