top of page

סקירה מלאה אוגוסט 2019 - המופע של טראמפ

התערבות של הבית הלבן בעינייני הבנק הפדרלי בארה"ב מורגשת בקרב ציבור הרחב. האם אנחנו נהנים מהמופע? למען האמת, לא ממש. תמיד הייתה התערבות פוליטית של הבית הלבן בענייני הבנק המרכזי. אך, בימי הנשיאות הקודמת היה זה עניין הרבה יותר מאופק ודיפלומטי. אבל דיפלומטיה ואיפוק אינם החלק החזק של הבית הלבן בניצוחו של טראמפ. הדחיפה האגרסיבית של טראמפ להפחתת הריבית הורגשה בכל פינה. האמונה של טראמפ ב"כסף זול" ו"מיחזור חוב" הייתה מאז ומתמיד הנוסחה של טראמפ לניהול עסקיו הפרטיים. וזו אותה נוסחה שבה הוא עושה כעת ניסוי בקרב הציבור האמריקני והעולם כולו.

מלחמת הסחר

תקופת הכסף הזול אומנם מביאה את החברות לשיאים, אך אל לנו לשכוח מההשלכות ארוכות הטווח של החוב הגובר ולהתעלם מההתחייבויות הממשלתיות הנוכחיות והעתידיות. הנהנת בטווח הקצר משיעורי הריבית הנמוכים היא כמובן הממשלה עצמה.


נהנים האחרים לטווח הקצר משיעורי ריבית נמוכים ויורדים הם הלווים וקבוצות הסקטורים הרגישים לריבית. בין הקבוצות הבולטות הללו ניתן למנות את המגזרים הבאים מתחום הנדל"ן והצרכנות : SPDR ETF (XLRE), SPDR S&P Builders Homebuilders (XHB) ו- Utilities Select Sector SPDR ETF (XLU). שלוש הקרנות הללו זינקו בין 15-30% מערכן עד כה השנה.


שוק שורי מכיוון אחר


תעודות הסל ארוכות טווח של אג"ח ארה"ב הציגו ביצועים טובים ביותר אפילו ביחס לשוק המניות בארה"ב. כדוגמת ת. סל כמו ה- (iShares 20+ Year Treasury ETF (TLT שזינקה ב- 9.76% מתחילת 2019.


אף על פי שאג"ח ארה"ב פיגר עד כה אחר שוק מניות, אסור לנו לזלזל בו. במבט קדימה, ישנם שני מניעים עיקריים למחירי האג"ח הגבוהים: 1) ירידת ריביות, ו -2) בריחה לחוף מבטחים.


בואו נדבר על כל מניע בנפרד : חוזים עתידיים על אג"ח מראים כי 71% מהסוחרים צופים הפחתה בשיעור של חצי אחוז בריבית. בעוד שאותה עקומה של הפחתת ריבית עשויה להיות אופטימית יתר על המידה, המגמה הכללית של ריביות נמוכות יותר מרמזת על מחירי אגרות חוב גבוהים יותר, הדרך הטובה ביותר היא לקנות ת. סל על אג"ח ארה"ב ללונג, במיוחד עבור הארוכות. כל היפוך פתאומי או חד במחירי המניות עשוי להעלות את הביקוש למקלט בטוח לנכסים פחות תנודתיים כמו אג"ח. הזמן האופטימלי לסחור במגמה זו הוא לפני שהיא מתרחשת, לא כאשר היא מתרחשת.


סקירת נכסים


מדד ה-VIX נשבר מתחת ל 15 ונמצא רשמית באזור השאננות. המדדים הציגו חולשה בתחילת השבוע אך שינו כיוון במהרה. הזהב שבר שיאים ואג"ח ארה"ב ארוך (20+ שנים) מציג עליה מרשימה וכעת נסחר סביב רמות ה-138. גוש האירו עדיין מציג חולשה רבה כאשר המטבע מתרסק לרמות נמוכות בשנתיים האחרונות.


סקירת שווקים TLT GLD

הריצה לזהב


התשובה הפשוטה היא כנראה שכן. האם זה אמור להדליק נורת אזהרה, או שעלינו לחפור עמוק יותר ולברר מדוע נרשמו העליות האחרונות? אם נתמקד בכמה תרשימים מעניינים, תוכלו לראות ראיות לכך שהסיכון בשוק הוא ללא ספק הטריגר שמקפיץ את המתכות ברגע זה. בואו נבחן שתי מתכות יקרות באמצעות ת. הסל שלהן זהב- GLD וכסף- SLV, שהציגו מופע מרשים בשבוע האחרון. ניתן לראות כי שתיהן מתקרבת לשיא. כמו כן מטה ניתן לראות את כמות האופציות על הזהב בתיקים מנוהלים אשר מתקרבת לשיאי חשיפה של כל הזמנים.



GLD SLV זהב וכסף


אופציות על הזהב
שיאי כל הזמנים בכמות האופציות על הזהב בתיקים מנוהלים

אנו מעלים את הנקודה הזו מכיוון שאנו מאמינים כי הזהב זכה בתחרות מול כסף מבחינת הביצועים מסיבה זו, תזרים הכסף המנוהל. השאלה הגדולה לגבי כסף היא האם הם מנסים למצב את עצמם לאורך זמן ארוך יותר ברשת? השבועיים הבאים יהיו קריטיים מכיוון שכסף התחיל לזוז רק לאחרונה באלימות מעלה, יתכן שגם פה מעורבים הכספים שבתיקים המנוהלים.


להלן תרשים שבועי של SLV בארבע השנים האחרונות. השבוע היה נר הפריצה הברור. לא רק שהמתכת היקרה פרצה את רמות המחירים, אלא שהמומנטום בצורה של RSI ו- PPO מאשר את פריצת המחירים הזו. אנו יכולים גם לראות כי ה- RSI השבועי ב- SLV אינו ממש 70+, כך שיש מקום להמשך עליות עדיין לפני שהתנופה תתחיל להיבלם. SLV לא ראתה טריטוריה חיובית כזו בסיס שבועי מאז 2016. אם אנו בסופו של דבר רואים שהיא מגיעה ליותר מ -70, היא ככל הנראה תאשר את המגמה השורית לכסף.



SLV פריצה RSI

סיכום


ראלי בזהב - המתכת שבקושי זזה במהלך החודשים האחרונים הציגה תנועות מרשימות. בנקאים מרכזיים עם מדיניות מוניטרית רופפת יחד עם האטות כלכליות הציתו מחדש את הרצון בחוף מבטחים כגון תעודות סל על זהב.

זינוק באג"ח - המגמה האמריקאית להפחתת ריבית מעלה את מחירי תעודות הסל על אג"ח אמריקני במיוחד לטווחים הארוכים כמו TLT.

התנודתיות יורדת - התנודתיות בשוק המניות צנחה ב -50% מתחילת השנה. וכל הקפיצות במדד ה- VIX היו צרות ולא משמעותיות.


מבט גלובלי


כאשר כל היבשות רושמות ביצועים חיוביים מתחילת השנה עד היום, נותרו שתי שאלות: מהו הזרז הגדול הבא למניות גלובליות? והאם המניות יוכלו להמשיך את המגמה השורית שהחלה מהמחצית הראשונה של השנה? באופן כללי, רוסיה (RSX), שהיא יצואנית סחורות גדולה, קיבלה חיזוק ממחירי הסחורות העולים וכעת היא המדינה עם הביצועים הטובים ביותר. יצואני סחורות גדולים אחרים כמו ברזיל (EWZ) ואמריקה הלטינית (ILF) נהנים גם הם מרווחים דו ספרתיים. במקומות אחרים כמו הודו (INDY) שם הפכה התשואה השלילית שהייתה בעבר לעלייה של 6%. ולמרות הסנטימנטים השליליים בגוש האירו, המניות האירופיות (VGK) החזיקו היטב וצברו קצת יותר מ -14% תשואה מתחילת השנה.


באופן גלובלי, המומנטום החיובי במניות עודנו חי ובועט. אך נראה כי המניות יצטרכו לעכל כמה מהרווחים החזקים שלהן באמצעות מימושים. באופן כללי, חודשי הקיץ בשוק המניות מאופיינים בשקט יחסי. אך אם הסכסוך במזרח התיכון בין איראן למדינות המערב יחלוף, נפח המסחר עשוי לקפוץ יחד עם התנודתיות.



מבט גלובלי 8.8.19
מבט גלובלי



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page