top of page

סקירה מלאה Q1 2019


למי שהרגע התעורר מתרדמת החורף שלו, הנה סיכום קצר למה שהתחרש בתקופה האחרונה בשוק המניות ברבעון הראשון של שנת 2019


בתוך חודשיים בלבד, תנאי השוק השתנו לחלוטין והפכו משוק דובי מאוד לשורי מאוד.כאשר כל 11 הסקטורים של ה- S & P 500 רשמו עליות מתחילת שנת 2019. סקטור האנרגיה (XLE) אשר היה חלש במיוחד בשנת 2018 התאושש. אפילו קבוצת מניות ה- FAANG שעשו צרות למשקיעים בשנת 2018 וכן סקטורים נוספים כמו טכנולוגיה (XLK) ושירותי תקשורת (XLC) הציגו רווחים דו ספרתיים בין 10% ל 12%.

בהגדרה, אנחנו לא פסימיסטים. אלא נוהגים לחשוב על עצמנו כאופורטוניסטים.עם זאת, ההתאוששות החדה במניות, טובה ככל שתהיה עבור המשקיעים, לא ממש מאותת על הזדמנות קנייה טובה. יתר על כן, זה מצטייר יותר כהפסקה זמנית מהמשך מכירות בשוק המניות. אבל אנחנו עדיין צריכים לשאול את עצמנו: כמה זמן תמשכנה העליות הנוכחיות לפני שנחזור מטה


המשקיע האגדי ברטון ביגס פעם הזכיר לנו איך השוק "נהנה לענות אותנו בדרכים שונות ". בוודאי,זה המקרה של סוחרים דוביים שהוסיפו פוזיציות שורט בדצמבר וינואר. ובכל זאת, בואו לא נשכח כי מחירי המניות תמיד יזוזו מהר יותר מטה מאשר מעלה. עד כה מתחילת השנה הגענו רווח של כ- 12% עבור שוק המניות בארה"ב, בקלות רווח זה יכול להעלם זה רק עניין של ימים. זה קרה בעבר, וזה יקרה שוב בעתיד. לכן, אנו מרגישים בנוח להישאר הגנתיים כדי ולבחור נכסים באופן סלקטיבי באזורים יפגעו כאשר השוק יאבד את ההתלהבות שלו.



האסטרטגיה שלנו


לאחר כשלושה חודשים, מדד התנודתיות (VIX) ירד מרמתו הגבוהה עם ירידת רמת הפאניקה של הציבור. מחירי הזהב מדשדשים גבוה יותר, האירו שקע לשפל של שנה בעוד אג"ח ארה"ב מח"מ 20 (TLT) המשיך לטפס.



סיבובים מסוכנים בשוק


זה באמת מדהים מה רבעון אחד יכול לעשות עבור שוק המניות. עברו מתנאי מכירות קיצוניים עם שוק יורד בצורה משמעותית, לעקומת 'V'כאשר תחתיות נרשמו בכל מקום, ושיאים חדשים נרשמו בסקטורים מסוימים.



ביצועי הסקטורים ברבעון הראשון
ביצועי הסקטורים ברבעון הראשון

ברצוננו להצביע על ההנהגה הנראית במרחב הצרכני (XLY) והטכנולוגי (XLK). המצב בולט יותר

אולם הוא הקבצה וכיצד קבוצות אלה לעבור יחד ברבעונים. הסקטורים החלשים הם הסקטורים ההגנתיים

שירותים, בריאות ונדל"ן. רבים עדיין נמצאים במגמת עלייה, אבל מנקודת מבט יחסית, הם כולם

החלו לדעוך.


שווקים מתעוררים מניות ממדינות אלו החלו לצמוח חזק בשנת 2019. סין, אמריקה הלטינית, ברזיל, ורוסיה מציגות ביצועים טובים יותר מאשר עמיתיהם בשוק המפותח.


סחורות מחירי הסחורות והאנרגיה ירדו בשנת 2018, תורמים לחולשה הכללית בענף. הפסקת אש מסחרית בין סין לארה"ב יכולה להיות דבר טוב לכל הקבוצה.


ריבית יש השהיה זמנית בהעלאות הריבית בארה"ב. העלאות ריבית יכולות לגרום לבעיה באותם נכסים רגישים כמו נדל"ן. ללא קשר, הענפים המחזוריים עדיין בעיצומה של מגמת עלייה. והלחץ הפיננסי עולה על חוב מדורגות נמוך (אג"ח זבל) ותעשיות כמו homebuilders ונדל"ן.


תעשיות מעניינות נוספות שירותי ענן , AI / רובוטיקה, FinTech ו- Cyber.


שווקים גלובלים


כל שווקי המניות סיימו בטריטוריה שלילית בשנת 2018 והשנה, כמעט כולם חיוביים. בהובלה,

ברזיל (EWZ) שקפצה מעל 16% ו אמריקה הלטינית (ILF). שוק הסחורות המתאושש עזר להרים מדינות יצואניות כמו קנדה (EWC) ורוסיה (RSX). במקומות אחרים, כמו הודו (INDY) שהייתה חריגה בנוף.הרגולטורים הפיננסיים בהודו ביקשו להטיל מגבלות מסחר על מניות ונגזרים. אם לשפוט לפי תגובת השוק, פעולה פולשנית זו והתערבות בשווקים גררה תגובה שלילית מצד המשקיעים. שוק המניות בארה"ב (VTI) וסין (GXC) מעט מפגרות מאחור על רקע העובדה ששתי המדינות עדיין מעורבות בסכסוך מסחרי.



שווקים גלובלים 2019
מבט גלובלי

bottom of page