top of page

סקירה מלאה לאור חידוש מלחמת הסחר

מי יכול להאשים את שוק המניות על כך שהוא מגיב כל כך גרוע למלחמת הסחר המתעצמת בין סין לארה"ב? אנו יודעים כי המשקיעים שונאים אי-ודאות. אבל הם שונאים במיוחד את המלחמה הפוליטית והכלכלית המתעצמת בין שתי המעצמות החשובות ביותר בעולם.

מלחמת הסחר מתחדשת

למרות שתמיד ישנה תקווה לעסקה מסחרית, ארה"ב וסין מעולם לא היו קרובות לביצוע הסכם הסחר ביניהן. ושני הצדדים עשו עבודה מצוינת מבחינה תעמולתית כאשר נראה כי מסתמנת הפסקת אש מסחרית קרובה. על מנת לנטרל ככל האפשר את הפגיעה של מלחמת הסחר בין סין וארה"ב. האסטרטגיה לטווח קצר היא להשקיע בנכסים הגנתיים או בנכסים המציעים קוראלציה שונה משוק המניות. הקבוצה הראשונה כוללת את תחום השירותים (XLU), אשר אגב, הוא אחד הסקטור במדד ה- S & P 500 היחיד מתוך 11 הסקטורים שזכה לעליות במהלך השבוע הסוער האחרון. הקבוצה השנייה כוללת תחומים כמו נדל"ן, סחורות וה- Small Caps אשר מציעים ערך יחסי טוב והם נוטים פחות לזעזע מן הסחר הרב לאומי לעומת עמיתיהם ה- Large Caps.

חוסר היציבות הכלכלית והפוליטית שאמור להועיל לנכסים כמו זהב לא התממש עד כה. הזהב היה תקוע באותו אזור סחר בחמשת החודשים האחרונים. לעומת זאת, הזהב הציג ביצועים טובים מאוד במהלך אוקטובר - דצמבר בזמן התיקון החד ב- 2018. אבל מאז, הוא איבד את המומנטום. אנחנו עדיין מאמינים שיש להחזיק בפוזיציה זו ככלי הגנתי לגיוון התיק.


אינדיקטורים חשובים

מדד התנודתיות (CXE S & P 500) עדיין נסחר סמוך לאזור השאננות כאשר הפחד יורד בשוק המניות. האירו שקע לשפל של שנה אחת ואנחנו נשארים דוביים על גוש האירו.




עקום התשואות של אג"ח ארה"ב


עקום התשואות אשר ניתן לראות כי התהפך בחלקו הקצר, כאשר התשואה הקצרה גבוהה יותר מתשואות האג"ח לשנתיים וחמש שנים מציג בעיה בעיקר בענף הבנקאות. מתחים מתמשכים של מלחמת הסחר, ההאטה הכלכלית באירופה ובסין והגירוי המידרדר משיעורי מס נמוכים משפיעים על הנתונים כלכליים. דבר שהגביר את חששות המשקיעים לבטווח הארוך. יתרה מזאת, לראשונה מאז 2007, עקומת התשואה של 3 חודשים ל -5 שנים התהפכה.

היפוך עקומת התשואות משמעו ששיעורי הריבית לטווח קצר גבוהים מהשיעורים ארוכי הטווח. זה נתפס כאינדיקציה מוקדמת למיתון מתרחש.

עבור הבנקים, אשר נהנים מעמלת עקום התשואה, אלו חדשות רעות. הבנקים מרוויחים דרך הכנסות ריבית על ידי חיוב הלווים על פי הריבים לטווח ארוך ותשלום הריבית הקצרה יותר למפקידים בפקדונות.

לפיכך, הצמיחה ברווח הנקי של הבנקים צפויה לרדת לאורך הזמן.

הבריאות הפיננסית של המדינה קשורה בקשר ישיר עם הרווחיות של הבנקים, שהם הלב הפועם של התעשייה.

על כן גדלות הנחות האטה בקרב המשקיעים.

האם מניות הבנקים צריכות להיות חלק בתיק ההשקעות שלי?

אפשר לחשוב כי נכון לעכשיו כדאי להתרחק ממניות הבנקים. להיפך, עם רוב המניות יורדות, יתכן ודווקא זה הזמן הנכון להוסיף כמה מניות בנקים היות ויסחרו במחירים זולים יותר.

כמו כן, הביצועים הפיננסיים החזקים של הבנקים צפויים להימשך בהתחשב ביסודות החזקים שלהם ובהקלה הדרגתית של תקנות הבנק המרכזי.



פיצול תיק ה- ETF's - מבט סקטוריאלי


ניתן לראות בבחינה סקטוריאלית כי הסקטורים המובילים בשלושת החודשים האחרונים הינם - טכנולוגיה, צרכנות ושירותי תקשורת. התעשיות המובילות היו - Software , Telecommunications Equipment , Broadcasting & Entertainment ומוצרי הצריכה הבסיסיים אשר משמשים כסקטור הגנתי.

סיכום סקטורים

סיכום דיווחי Q1 2019


מטה מופיעה תמונת מצב של תוצאות הרווחים לרבעון הראשון של 2019 של החברות שדיווחו. זכרו כי חסרים כמה שבועות של נתונים כדי לעטוף את כל עונת הדיווחים הנוכחית. תמונת מצב זו לוקחת בחשבון כ- 82% מהחברות שדיווחו על מדד ראסל 1000. השורות התחתונות לא הפתיעו במיוחד, אבל כשהתבוננו בעמודת ה"הפתעה", אנו יכולים לראות כי היו מספר סקטורים שהפתיעו משמעותית לטובה באגף הצמיחה. שירותי תקשורת וענף הצרכנות למעשה בראש הרשימה ומספקים את המספרים הטובים ביותר עד כה ממצב הרווחים. כמו כן ניתן לבחון את הביצועים של מניות הערך (VALUE) מול מניות הצמיחה (GROWTH).



ביצועי Q1


נקודת מבט גלובלית


למרות החששות מפני קיפאון הסחר בין סין לארה"ב, שוקי המניות בעולם רובם חיוביים, בעוד התנודתיות יחד עם הפחד נשארת נמוכה יחסית. מבחינה אזורית, סין (GXC) עלתה מעל 9.8%, אך איבדה 10% בחודש האחרון בלבד. בינתיים, מובילות לשעבר כמו ברזיל (EWZ) ואמריקה הלטינית (ILF) הפכו שליליות. קנדה (EWC) ורוסיה (RSX), אשר הן יצואניות גדולות של סחורות, זכו לעלייה במחירי הסחורות של ולריבאונד מרשים. במקום אחר, הודו (INDY) הניבה תשואה שלילית כשבעבר הציגה עלייה של 4.02%. ולמרות סנטימנט שלילי בגוש האירו, מניות אירופה (VGK) החזיקו היטב, צובר קצת יותר מ -11%. גלובלית, המומנטום החיובי בשוק המניות הואט. מתי נראה את שובה של המגמה השורית? התשובה הברורה היא עסקת הסחר בין ארה"ב (VTI) וסין. אבל אם הצדדים ימשיכו לגרור רגליים, העליות יכולות להיות קצרות מועד וחזקות פחות מהצפוי. כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, שום דבר מזה לא משנה את הנזק הכלכלי לטווח הקצר שמשפיע על הצרכנים ועל רווחי החברות שלהן קשרים עסקיים כבדים עם סין.



שווקים גלובלים

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page