top of page

האם החוב והגירעון האמריקני יצאו משליטה?

הגירעון התקציבי בארה"ב - שהוא ההבדל בין מה שהממשלה מוציאה ומרוויחה (תקבולי מיסים) בשנה נתונה - זינק ל -3 טריליון דולר ב -12 החודשים שהסתיימו ב -30 ביוני 2020. ההוצאות עלו בצורה דרמטית בחודשים האחרונים כתגובה למגיפה. ואילו הכנסות המס צנחו. בחודש יוני בלבד הוציאה הממשלה הפדרלית 864 מיליארד דולר יותר ממה שהרוויחה, וזה כמעט שווה לכל הגירעון שנרשם בשנת הכספים 2019.


ובנוסף הקונגרס חזר מהפסקת הקיץ ביום שני, ועדיפות עליונה על הפרק היא לשקול את שאלת הגירוי הפיסקלי שוב. כפי שהיא נראית כיום, בשורה התחתונה, בעיניי, מגיעות עוד הוצאות מצד הממשלה, שאמורות לעלות בקצב ולרשום את הגירעון הגדול ביותר ביחס לאחוז מהתמ"ג מאז מלחמת העולם השנייה.

המניות עלו כתוצאה מחדשות אופטימיות סביב חיסון פוטנציאלי נגד הוירוס כמו גם נתונים כלכליים חיוביים. אבל אם היית ממתין למאמרי חדשות אופטימיים, היית יכול לפספס את העלייה בשווקים. זו הסיבה שניסיון לתזמן את השווקים יכול להיות משחק מסוכן.


הגירעון הגובר מדי שנה פירושו כי סכום החוב הכולל בספרי ארה"ב ממשיך לעלות. התמונה למטה מציגה את החוב הפדרלי הכולל של ארה"ב כאחוז מהתמ"ג לאורך השנים, שכפי שאתם יכולים לראות, הוא ממשיך לעלות גבוה יותר. אני יודע שקוראים רבים חשים לא בנוח מהחובות הבלתי נגמרים (כרגע מעל 25 טריליון דולר), ודואגים כיצד ומתי זה יגמר.



החוב הממשלתי

אנו מזדהים עם החששות מעליית החוב ואיבוד שליטה על ההוצאות הממשלתיות שעולות, אך איננו שותפים בהכרח לדאגות הללו. יש דרך אחרת לחשוב על חובות וגירעונות, אשר עבור אנשים רבים מנוגדים לכל מה שהם מכירים ומבינים לגבי חובות. כאשר אנשים חושבים על חובות, הם כמעט תמיד מחליטים לחשוב על זה במונחים אישיים. את הלוואת הרכב שעליהם לשלם. חוב כרטיס האשראי הגובה ריבית. חשבונות המשכנתא, הלוואת הסטודנטים שעשויים להיערם. מלבד חובות משכנתא, שיכולים לעזור למשק בית לבנות הון עצמי, קטגוריות החוב האחרות נראות בצורה שלילית. החוב הוא רע - הוא גורע מהערך הנקי שלך, והריבית שאתה משלם על החוב היא המקבילה להפסד כסף (אלא אם כן, למשל, שלמת כסף כדי להקים עסק שמניב הכנסה).


עם זאת, כשחושבים על ארצות הברית, זה קריטי לא לחשוב על חובות או גירעונות במונחים אישיים. ראשית, למשק ארצות הברית אין תאריך סיום. בני אדם עשויים לחיות רק בגיל 80 או 90, מה שאומר שיש לנו מספר מוגבל של שנים להוריד את החוב מהספרים שלנו. אבל כלכלת ארצות הברית יכולה להתקיים מבחינה טכנית תמיד - לגדול עם הזמן, ללוות לאורך זמן, לפרוע חוב באמצעות הכנסות ממסים לאורך זמן, לגדול יותר, ללוות יותר, לפרוע עוד ועוד חובות ועוד ועוד.


הלוואת כסף לארה"ב מעולם לא הייתה זולה יותר. נכון ל 15- ביולי התשואה על אגרות החוב האמריקאיות למשך 30 שנה עומדת על 1.33%. שאלו את עצמכם: אם הייתם יכולים לקנות בית עם משכנתא של 30 שנה של 1.33%, הייתם לווים את הכסף וקונים אותו? ארצות הברית יכולה כרגע לצאת לשווקי החובות ולשאול כסף כמעט ללא ריבית, על פי נתוני משרד האוצר האמריקני, עלויות הריבית נטו - המייצגות את עלות הלוואת הכסף - ירדו ב -11% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020. ארה"ב מעולם לא החמיצה תשלום ריבית, וכנראה שלא תעשה זאת בחייכם.


לסיכום

המפתח העיקרי הוא לא לחשוב על רמת החוב המוחלטת של ארה"ב, אלא לשקול את היכולת להמשיך ולשלם תשלומי ריבית על החוב לאורך זמן. במשבר חוב, המשקיעים היו מודאגים מהיכולת של המדינה לבצע תשלומי ריבית ולהחזיר חובות, מה שידחוף את הריבית גבוהה יותר - לא תהיה נמוכה כמו עכשיו. אתם זוכרים אולי את יוון בשנים שלאחר המשבר הכלכלי של 2008, כאשר תשואות האג"ח זינקו והמדינה לא הצליחה למכור אג"ח בשוקי החוב. הבנק המרכזי של אירופה נאלץ להיכנס לרכישת חובות יווניים, ובסופו של דבר יוון הצליחה להיכנס שוב לשווקי החוב.


לארצות הברית אין בעיה זו כיום. היות והיא הכלכלה המגוונת והעשירה ביותר בעולם, אנו חושבים שברור שהמשקיעים העולמיים לא רק רוצים את החוב שלה, אלא חושקים בו. למרות כל הבעיות הנוכחיות בעולם ובארה"ב, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נחשבות עדיין בין ההשקעות הבטוחות ביותר בעולם. רעיון זה עשוי להדהים משקיעים רבים בהתחשב באקלים הפוליטי / כלכלי, פשוט תסתכלו על שיעורי הריבית - הם מספרים הכל.

bottom of page