top of page

האם זה הזמן להיות אגרסיבים?

כשמשקיעים שואלים אותנו האם עכשיו הגיע הזמן להיות אגרסיבים בשוק המניות, אנו לרוב עונים את אותה התשובה: תלוי. תלוי כמה מהר תזדקקו לכספים המושקעים, תלוי כמה נוח לכם לקחת סיכון נוסף ומה פיזור השקעותיכם כיום ובעוד הרבה משתנים נוספים. אבל אם אתם כן מרגישים בנוח עם הסיכון הפוסט הבא בשבילכם.

להיות אגרסיבים בשוק המניות

אם נדבר על מה שקורה בתקופה האחרונה בשווקים אנחנו כנראה צופים בתצוגת תכלית של שוק המניות השורי הארוך והמשתלם ביותר בהיסטוריה! ומי שכן מוכן לקחת סיכון אחרי שלקח בחשבון את שלל המשתנים, כדאי לו לחפש בימים אלו את מניות הצמיחה האגרסיביות.


מי אלו אותן "מניות צמיחה אגרסיביות"? אנו נוטים להתמקד בעיקר בקטגוריית ה- Small Caps וה- Mid Caps שמגלמות פוטנציאל גדול בזמנים בהם התאבון גדל בשווקים. בואו נבין מדוע באמצעות אינדיקטורים שתומכים במגמה.


הבנת האינדיקטורים המובילים היא בראש ובראשונה החשובה ביותר כאשר אנחנו שוקלים לקחת סיכונים גבוהים יותר. הראשון והחשוב ביות הוא - התנהלות הבנק המרכזי בעניין הריבית. ללא ספק הגורם הגדול ביותר השולט בתנועת הכסף. ככל שהשיעורים נמוכים, המניות נוטות להציג עליות. זה ניכר ביום רביעי האחרון, כאשר ה- S&P הגיע לשיא חדש נוסף של כל הזמנים לאחר שהפד הוריד את הריבית בפעם השלישית השנה.


אינדיקטור חשוב נוסף הוא צמיחת שוק העבודה. האבטלה נמצאת כמעט בשיעור שיא נמוך ב - 50 השנים האחרונות. מה זה אומר? שלצרכנים יש יותר כסף לבזבוזים. הם מרוויחים יותר דולרים = הוצאה רבה יותר. בתוספת נתון נוסף - אמון הצרכנים שגם הוא נושק לשיאים, נתוני תוצר חזקים והכנסה פרטית ברמה הגבוהה ביותר מזה 20 שנה ! ויש לכם נוסחה שתוביל את החברות ליותר מכירות וגדילה ברווחים.


השוק צפוי לפרוץ לשיאים חדשים ומניות הצמיחה האגרסיביות יובילו את המהלך ככל הנראה. אין מה לחשוש משיאים חדשים באותן המניות. ההיסטוריה הראתה שלמניות שכובשות שיאים חדשים יש נטייה חזקה להמשיך את המגמה. למעשה, מחקרים הראו כי המניות בדרך כלל עולות בששת החודשים שלאחר מכן לאחר כבישת שיאים של כל הזמנים. שלבו זאת עם רווחים חזקים לאותה החברה והתחזית היא שורית עבור מגזרים רבים.






bottom of page