top of page

מי שלא יכול להסתגל לשינוי ייסחף על ידו

גודל החוב התאגידי בארה"ב (חובות בדירוג גבוה) הצליח לעלות בטריליון דולר בארבע החודשים האחרונים לרמת שיא של 6.7 טריליון דולר. ואם זה לא מפחיד אותך, שוק איגרות החוב הזבל (חובות באיכות נמוכה) יותר משילש את עצמו מ -400 מיליארד דולר ל -1.4 טריליון דולר. אולי החוב של החברות לא משפיע עליך ישירות. אבל הנה משהו שמשפיע על כולנו: חובות הממשלה בארה"ב הרקיעו שחקים, קפצו לשיא של 26.5 טריליון דולר, לפי USDebtClock.org. ההוצאות על נגיף הקורונה יעלו על 5 טריליון דולר עד סוף 2020 לממשלת ארה"ב ויכולות להגיע ל -10 טריליון דולר עד 2021, אם המגיפה תמשיך ללא פיתרון חיסון. השלכות קשות של ממשלת ארה"ב ועל הוצאות החוב הלא אפשריות יגרמו להשלכות חמורות.

corona



המצב הנוכחי תומך מאוד בנכסים כמו זהב ומטבעות דיגיטליים. מניות הזהב של ת. הסל (SPDR GLD) זינקו כמעט 20%!, המדיניות המקרו-כלכלית הגיעה לגבהים רק בחודשים האחרונים. המדיניות בה נוקט הפדרל ריזרב היא בקנה מידה שונה לחלוטין בהשוואה למשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008 (GFC). לא רק שהתגובה הנוכחית הייתה מהירה יותר וההיקף גדול בהרבה מאשר בכל רגע בהיסטוריה , אלא שתורות הליבה של מסגרות המדיניות העולמיות ושווקים הפיננסיים עוצבו מחדש באופן מהותי.




החוב הממשלתי

סימנים בשווקים


מדד התנודתיות (ה- VIX) נותר גבוה בעקשנות, מכבד את הריבאונד החריף במניות מאז עברו ממצב מכירת יתר בחודש מרץ. מדד ה- S&P500 כמעט ונושק לשיאו שנקבע לפני המשבר. אך ניתן לראות שגם בנכסים ההגנתיים כדוגמאת אג"ח ממשלתי ארוך (TLT) וזהב (GLD) ישנה עלייה משמעותית שאולי מרמזת על מצב החששות ההולך וגובר מהחוב הממשלתי התופח.




סקירת שווקים 2020

"עצים לא צומחים לשמיים. ... ככל שהעץ מתרומם, כוח הכבידה מקשה יותר ויותר על קבלת מים לעלים"

בימינו, טכנאים נאלצו לשים לב הרבה יותר לכלים טכניים הנשענים על זוויות מתמטיקה ו / או גיאומטריות לצורך ניתוח / תחזיות. ימי הזוהר של התבניות והכלים / טכניקות ניתוח טכניות אינטואיטיביות כמעט נעלמו. אנליסטים צריכים כעת לחשוב במונחים של מה שיכול להיות וסביר יותר שיקרה. עם זאת, אנו מציעים להשתמש בקווי מגמה וערוצי מגמה יחד עם טכניקות המדידה של פיבונאצ'י כדי ליצור את יעדי התמיכה וההתנגדות שלך עבור מדדים, סחורות, מטבעות, אג"ח ואפילו מניות הנסחרות בווליום גבוה. כיום אנו רוצים להסתכל בקבוצת "FAANG + MSFT" שהיוו באופן קולקטיבי 80% מהרווחים בשוק לאחרונה. אם נוכל לקבל מושג אם מניות אלה הגיעו לשיא ואיפה יתכן שתמיכה עשויה להיכנס לתמונה, סביר להניח שיהיה לנו מושג די טוב מתי לממש רווחים על ומתי להיכנס שוב. נציג לכם מספר דוגמאות מוכרות :


מניית פייסבוק (FB, 242.03 $ - משמאל למטה) - כבר בדקה את הקצה העליון שלה במגמה ארוכת הטווח והחלה למשוך לאחור. תמיכות אפשריות מגיעות במחיר של $ 228.50, $ 198.50 ו -178 $. אנו מוכנים לקנות FB באותה תמיכה ראשונה - אך נאלץ לכבד עצירות בסגירה מתחת לרמה זו. בערך 6% לתמיכה הראשונה וכ- 15% לבאה.

אפל (AAPL, 385.31 $ - מימין למטה) - יש מקום לרוץ. כרגע נראה כי 435 $ - 440 $ הם טווח היעד עבור קו הפריצה הזה. לקראת מבחן קו זה, יכולנו לראות היטב נסיגה לקו המקביל במחיר של 342 $ - 343 $. היינו בהחלט מוכנים לקנות AAPL במחירים אלה לפני מעבר צפוי ל -440 דולר. קצת יותר מ -10% עד למחיר הראשון .


AAPL FB

אמזון (AMZN, 2,961.97 $ - שמאל למטה) - כבר הגיעה לקצה העליון שלה לטווח הארוך בתחילת החודש והחלה להתקפל. התמיכה הראשונה במניות AMZN מגיעה לקו האמצעי המקביל במחיר של 2,653 $ . הקו המקביל התחתון מגיע לכ- $ 2,000. וודאי שנהיה מוכנים לתת ל- AMZN את היתרון של הספק ולקנות ליד התמיכה הראשונה במחיר של 2,653 דולר. שהוא בערך 10% מתחת לסגירת יום שישי.

נטפליקס (NFLX, 492.99 $ - ימין למטה) - כבר הגיעה לקצה העליון מוקדם יותר השבוע ואז צנחה לאחר הדוח הרבעוני שהיה מעט פחות טוב מהצפוי לעתיד הקרוב. יעדים עבור נטפליקס הם 452 $ - 457.51 $ ו -414 - $ 421.50 $. כדאי לקנות לדעתנו את NFLX בכל אחד מאותם טווחי מחירים, בהתחשב בעדכניות הכללית של תרשים זה. זה בערך 15% מתחת לסגירת יום שישי.



NFLX AMZN

נראה כי להאלפבית (GOOGL, 1,516.85 $ - שמאל למטה) יש מקום לדשדש לפני שנבדק השיא שלה במגמה לטווח הארוך. נראה כי רמה זו היא בסביבות 1,650 $ - 1,660 $. התמיכה ב- GOOGL מגיעה למחיר של 1,464.70 $ בתרשים היומי לפני הזינוק לשטח של 1,650 דולר. יעד שלילי הוא כ -3.5% מתחת לסגירה של יום שישי.

מיקרוסופט (MSFT, 202.88 $ - ימין למטה) פשוט פרבולית - אפילו בתרשים החודשי. הגיעה לגובה של 216.38 $ - שזה רק מעט מתחת ליעד שלנו ב 217.59 $ (מבוסס על שילוב של טכניקות). בעזרת קו ערוצים מהגל הראשון שעלה במארס 2000 ועד שיא יוני 2020 של 203.51 דולר. שני הקווים הללו מספקים תמיכה צפויה ב 141 $ ואז איפשהו סביב 100 $. אם ניקח את המעבר מהמשבר הכלכלי 2008-9 הנמוך למצב הנוכחי ונוסיף את קווי פיבונאצ'י, קו 23.8% מגיע לכ -170 דולר או כך ושורת 38.2% נכנסת לרמה של 141 $ - מתאם / אישור נחמד עבור קו המגמה האמצעי למעלה. אפילו ירידה של 15% מהשער הקרוב של יום שישי לתמיכה הראשונה של פיבונאצ'י, דבר שקשה להעלות על הדעת עבור מנהיגת השבבים . כמעט שלא ניתן להעלות על הדעת ירידה של 30% אלא אם כן אנו רואים מכירה רחבה בשוק במידה זו. עם זאת, אנחנו רק רוצים להיות מודעים לרמות האלה. רמת 170 דולר היא בערך 16% מתחת לסגירת יום שישי.



MSFT GOOL

בסך הכל, נראה שנקודת כניסה אידיאלית לנאסד"ק תהיה בערך 10% -15% מתחת לרמות הסגירה של יום שישי. לאחר נסיגה זו תוכלו להשקיע במדד עצמו באמצעות ת. הסל QQQ ודומיה. או שתוכלו לתקוף את רכיבי המדד FAANG / MSFT הבודדים בזה אחר זה כשהם מגיעים לתמיכה שלהם. האם כל זה אומר שהשווקים מיועדים לירידה מכאן? בהחלט לא. אבל זה כן מזכיר לנו שכולנו צריכים להיות מודעים לאפשרות הזו.


עיקרי המלצות


מניות הטכנולוגיה מובילות את הראלי הנוכחי - ההתאוששות של שוק המניות מהירידות במרץ הובלה על ידי חברות כמו אפל, אלפבית, NVIDIA, טסלה וזום. מגזרים חשובים אחרים כמו פיננסים, אנרגיה ונדל"ן מפגרים מאחור.


שוק ההאג"ח במגמה שורית - המגמה האמריקאית לריבית נמוכה היא גם קנייה בטוחה. תעודות סל האוצר כמו TLT יחד עם תעודות סל היו וממשיכות להיות השקעה טובה.


הזהב ממשיך לנצנץ - דיברנו שוב ושוב על בנקאים מרכזיים עם מדיוניות רופפות שבאה לידי ביטוי במחירי מתכות יקרות ושום דבר לא השתנה. אצל ממשלות ובנקאים מרכזיים, שום מחיר אינו גבוה מכדי להביס את וירוס הקורונה. וזה מאוד תומך בזהב.


השקעות העתיד - האירו הנופל, מחשוב הענן, AI / Robotics, FinTech ו- Cyber-security הם כולם נושאים חשובים. כך גם הופעתם של מטבעות קריפטו. אנו עוקבים אחר כל התיקונים האלה.



מבט גלובלי


התפרצות וירוס הקורונה יצרה חוסר איזון מסיבי במחירי המניות העולמיים. לאחר הפסדים חדים במהלך חודש מרץ, אנו בעיצומו של שלב ההתאוששות. עם זאת, תעודות הסל שעלו בשיעור הגבוה ביותר - עדיין גוררות הפסדים מתחילת השנה. בארה"ב, הקריאות לתחילתו של משבר לא עצרו את מניות ארה"ב (VTI) לעלות גבוה יותר. יתר על כן, המניות הסיניות (GXC), מוקד הנגיף, הן שוק המניות בעל הביצועים הטובים ביותר בעולם. זכרו תמיד: לשוק המניות אולי יש רגליים, אך לעולם אין לו מוח. מרבית השווקים המתעוררים כמו אפריקה (AFK), ברזיל (EWZ) והודו (INDY) נותרים על שטחי השוק הדובי. התנודתיות בשוק המניות התחזקה ונמוכה, אך היא עדיין גבוהה בהשוואה לתחילת 2020. מחירי המניות ממשיכים לצמוח גבוה יותר.



מבט גלובלי


bottom of page