top of page

3 הטעויות הגורליות של המשקיעים לטווח ארוך


טעויות של משקיעים לטווח הארוך

בימי המגיפה אנשים רבים החלו להספיד את ההשקעות "לטווח הרחוק". אסטרטגיה זו רלוונטית באותה מידה בסביבת השוק הפנדמית כמו שהיא בזמנים רגילים. המניות התאוששו מאוד בתקופה האחרונה, כאשר המדדים העיקריים מחקו כמעט מחצית מההפסדים שלהם לאחר שהגיעו לתחתית ב -23 במרץ השנה. זאת בעקבות הירידה החדה ביותר בהיסטוריה, בה המניות איבדו יותר משליש מערכן לאחר השיא ב -19 בפברואר.


רכבת ההרים הזו הותירה משקיעים רבים שפחדו לחזור לשוק המניות ומטילים ספק באמונות ההשקעה שלהם לאורך זמן, כולל ההשקעה מסוג 'קנה והחזק' בהפסדים גדולים במשל מימוש השקעותיהם והחרדה לחזור לשוק. נוסף על כך, טענות מצד ספקולנטים רבים בימים אלו שלא מתעייפים להזכיר לנו שאסטרטגיית השקעה זו כבר לא רלוונטית לסביבה הלא וודאית הנוכחית.


חשוב לזכור שהשקעה ארוכת טווח, במיוחד בגישה של 'קנייה והחזקה', נותרה רלוונטית כיום כפי שלא הייתה אי פעם. ולמרות טענותיהם להיפך, עדויות אמפיריות ממשיכות להראות את העליונות לטווח הארוך של אסטרטגיית 'קנה והחזק' על פני כל גישה אחרת להשקעה.


אך כדי ליהנות באופן מספק מהאסטרטגיה המוכחת זו, אתם צריכים להיזהר מפני שלוש מלכודות מרכזיות. הנה הן:

1. 'קנה והחזק' לא אומר 'קנה ושכח' להישאר מעורב בתיק ההשקעות שלך זו חובה. השקעה לטווח הארוך לא אומרת שאתה מאבד את ראיית ההתפתחויות בתיק שלך. משקיעים גדולים כמו וורן באפט נוהגים לשמור על השקעותיהם לטווח הארוך, אך נשארים לחלוטין מעורים בכל מה שקורה בכל אחת מההחזקות שלהם. כל המשקיעים המצליחים בגישה זו מתעדכנים באופן תדיר על הנעשה עם כל אחת מההחזקות שלהם ונשארים מוכנים לבצע התאמות הכרחיות עם התפתחות השוק.


2. אל תיפול למנטרה 'קנה מה שאתה מכיר'


היזהרו מפני הפשטות של המנטרה 'קנה את מה שאתה מכיר'; עוד אחד מאותם לקחים עמוקים שנלמדו מסגנון ההשקעה של באפט. חסידי הפילוסופיה הזו קונים מלאים של מניות השייכות לחברות שבמוצרים שלהן הם משתמשים. ואז הם שומרים על מניות אלה לנצח. היכרות עם מוצרי החברה היא נקודת התחלה שימושית אך לא הכרחית כהזדמנות השקעה. ההחלטה לרכוש את מניות החברה צריכה להתקיים בתהליך בדיקת נאותות יסודי, המעניק לך הערכה מוצקה של סיכויי החברה, מצבה התחרותי והשווי ההוגן של המניות שלה.


למעשה, מחקרים מראים שלאנשים יש סוג של עיוורון כשמדובר בחברות שהם חושבים שהם מכירים. לעיתים אף מגיעים למצב של "התאהבות" בהחזקת מניות של חברה קרובה לליבם. אהבה היא נחמדה בחיים האישיים שלך, אך אין מקום לתשוקה ורגשות בעת הערכת שווי וכדאיות השקעה בשוק המניות.


3. היצמד לתוכנית


הימנע מפעולות פזיזות או אקראיות בתיק המניות שלך. בנה תמיד את התיק שלך סביב השקעות טובות והישאר מוכן לבצע התאמות אם התחזית תשתנה. אין זה אומר כמובן שאתה צריך להיות בעל תחזית מורחבת ומפורשת לצמיחת התוצר ברבעון או בשנה הבאה, אבל אתה בהחלט צריך להיות בעל רקע בסיסי לכלכלה ולשוק ולהתעדכן בהתפתחויות.


לדוגמה, אנו חווים כיום ירידה כלכלית 'מהונדסת', שחומרתה תעלה את חששות הפירעון עבור חברות רבות כמו חברות תעופה, מלונות, מסעדות וכו '. אך אנו יודעים כי הגירויים הפיסקלים חסרי התקדים והזרמת הכספים ע"י הבנק המרכזי בארה"ב מספקים "הגנה" יותר ממספיקה כדי שהמשק יחזיק מעמד.


במילים אחרות, אם יש לך אופק השקעה ארוך יותר, זה כמעט לא משנה אם צורת ההתאוששות דומה ל- 'V' או 'U', כלומר התאוששות מיידית או כזו שמתגלמת לאט. מה שחשוב הוא שתהיה התאוששות ורבות מהחברות הללו ישגשגו אם יש להן רזרבות בכדי לעמוד בחודשים הקשים הקרובים. ואתה חייב להישאר זריז וגמיש מספיק כדי להתאים את עמדותיך אם השקפתך תשתנה.


לסיכום

אנא קח בחשבון כל אחת מהמלכודות הללו תוך הרכבת תיק המניות שלך כדי להגדיל את הסיכויים שלך להצלחה. שים לב שאנחנו בפיורד מאפשרים לך לקבל שירותי המלצות השקעה המבוססים על מחקר של 11 גופי האנליזה הגדולים בעולם. אנו מתאימים עבורך את הנכסים לרמת הסיכון האופי שלך כמשקיע וניהול הסיכונים כולו מבוסס על אסטרטגיות שהצליחו ברחבי העולם בשיטת ה - ROBO ADVISOR

רוצה להתנסות חינם ? https://www.fjord.co.il/long-short


bottom of page