top of page

סקירה מלאה - מאי 2020 הפחד עדיין קיים

השבועות הראשונים של חודש מאי העניקו למשקיעים מפגן רב עוצמה של ראלי כמעט היסטורי. כמובן שהראלי הזה באה לאחר ירידה היסטורית במדדי המניות מסוף פברואר ועד אמצע מרץ. בשוק המניות, האג"ח בדירוג גבוה והאג"ח זבל הורגשה העלייה (בעיקר בזכות הסטרואידים הממשלתיים שהוחדרו למערכת - בוודאי במקרה של איגרות חוב עם IG ו זבל), ראינו את מדד התנודתיות VIX יורד ב 50%. אבל יש לציין כי ה- VIX עדיין מגלם עלייה של כמאה אחוז + מרמת אמצע פברואר והמניות עדיין אינן מגיעות לשיא ונסחרות מתחת לקו ההתנגדות. לכן, למרות שהפגנת הכוח הייתה מרשימה, הניסיון מצריך מאיתנו להיות מודעים לסיכונים ולהיות שקולים ולא לרדוף אחרי מחירי שיא.


לטווח קצר (בתרשים היומי) ההתנגדות במדד ה- S&P500 עומדת על 2,909.75, סביב נקודה זו יש לשמור על זהירות מוגברת.אפילו אם אנו מסתכלים על התרשים השורי יותר של מדד ה NASDAQ, אנו מאמינים שרצף של חמישה גלים עולים רק הושלם וכי נסיגה של 8% - 9% אמור לקרות בטווח הקצר. בהתאם בת. הסל - ההתנגדות ב- SPY המתאימה בתרשים היומי עומדת על 291.22. QQQ, נכון לעכשיו ב 215.29, יכול בקלות לחזור להיסחר סביב 200.



מבט כללי


מדד התנודתיות VIX תקוע בין אזור הפחד והשאננות כשמחירי המניות עוברים ממכירת יתר לקניית יתר. המצב עשוי להשתפר, אך לא עד שהוא יחמיר שוב. ותיקון עמוק יותר, אמור לדחוף את VIX וגם את הזהב גבוה יותר באופן משמעותי. מרבית המטבעות העולמיים כמו האירו חלשים ביחס לדולר האמריקאי. אג"ח ממשלתי ארוך נסחר בטווחים גבוהים היסטורית בכל קנה מידה. הפחד עדיין מורגש. תנודתיות בשוק המניות (VIX) זינקה לרמה של למעלה מ -200% מתחילת 2020. הזהב מתחזק וזאת גם בשל מדיניות רופפת ופזרנית של בנקאים מרכזיים. אצל ממשלות ובנקאים מרכזיים, שום מחיר אינו גבוה מכדי להביס את וירוס הקורונה. דבר זה מאוד תומך בזהב.

סקירה שוק המניות מאי 2020

מבט גלובלי


התפרצות וירוס הקורונה שלחה את מחירי המניות בעולם לסחרור. ההפסדים היו מהירים, זועמים ועמוקים. מרבית תעודות הסל במדינות סובלות מהפסדים דו ספרתיים וכולם התגלגלו למגמה דובית. הנפילה הכלכלית בגלל הסגר במדינות ושיתוק הפעילות העסקית באה לידי ביטוי במחירי המניות. פחד המשקיעים פועל באופן מכריע והנזק הפסיכולוגי גובה את אותותיו.

באופן מוזר, המניות הסיניות (GXC), מוקד הנגיף, הן בעלות הביצועים היחסיים הטובים ביותר ברחבי העולם. במקומות אחרים בארה"ב (VTI), מחירי המניות צמחו בחדות החל מהשפל במרץ, אך עדיין לא יצאו מהיער. התנודתיות בשוק המניות הרקיעה שחקים. אנו לא מאמינים כי הושגה עדיין תחתית.



שווקים גלובלים

bottom of page