top of page

ארה"ב וסין מכריזות על הפסקת אש

ארה"ב, סין, מכריזות על הפסקה של 90 יום במלחמת הסחר, כמו כן סין וארה"ב הסכימו שלא להעלות מכסים נוספים, שכן שתי המדינות עוסקות במשא ומתן מסחרי חדש במטרה להגיע להסכם בתוך אותם 90 יום, אמר הבית הלבן ביום שבת לאחר שהנשיא דונלד טראמפ והנשיא הסיני ג'ינפינג נועדו בארגנטינה.


טראמפ הסכים לא להגדיל את המכסים על 200 מיליארד דולר של סחורות סיניות ל -25% ב -1 בינואר כפי שהוכרז בעבר, ואילו בייג'ינג הסכימה לרכוש כמות "משמעותית" של מוצרים חקלאיים, אנרגיה, תעשייה ומוצרים אחרים, אמר הבית הלבן בהצהרה. כמו כן סין "פתוחה לאישור העסקה שלא אושרה קודם לכן עבור חברת קוואלקום האמריקאית (NASDAQ: QCOM) כדי לרכוש את NXP Semiconductors (NXP), שבסיסה בהולנד".

בחודש יולי, קוואלקום, יצרנית השבבים החכמים הגדולה בעולם, התרחקה מעסקה של 44 מיליארד דולר לרכישת NXP Semiconductors לאחר שלא השלימה את אישור הרגולציה הסינית והפכה לקורבן של סכסוך הסחר בין סין לארה"ב.

הבית הלבן אמר כי אם הסכם על סוגיות הסחר כולל העברת טכנולוגיה, קניין רוחני, חסמי תעריף, סייבר וחקלאות לא יתגבש בתום 90 הימים שני הצדדים מסכימים כי התעריפים יועלו ל -25 אחוזים .

לאחר שטראמפ העלה 10 אחוזים במכסים על 200 מיליארד דולר סחורות סיניות בספטמבר האחרון. סין הגיבה למהלך על ידי הטלת סבב משלה של תעריפים. טראמפ איים גם להוסיף תעריפים על עוד 267 מיליארד דולר של היבוא הסיני.

חברות וצרכנים בארה"ב נפגעו מעליות המכסים בארה"ב על ידי תשלום מחירים גבוהים יותר עבור סחורות, וחברות רבות העלו את המחירים על סחורות מיובאות. במקביל, החקלאים בארה"ב נפגעו עמיבוא סיני מופחת של פולי סויה ומוצרים אחרים.

bottom of page