top of page

הטיפים שכל משקיע חייב לדעת

עודכן: 6 בספט׳ 2021


טיפים להשקעות נכונות

שוק המניות היה סוחף מאוד השנה ולמעשה בשנה וחצי האחרונות. מאז השפל במרץ אשתקד שנוצר בעקבות המגיפה, הדאו זינקו ביותר מ -92%, מדד ה S&P500 ב -101% והנאסד"ק ב -119%! זה היה מהלך מטורף. למרות שכמו בכל שנה, תמיד יש גם סיבות מנגד. השנה מדובר באינפלציה, הפרעות בשרשרת האספקה, מחסור בעובדים, ואנחנו עדיין נלחמים בנגיף והמוטציות השונות שלו. לחלק מהמשקיעים, הנסיגה השבוע רק הגדילה את החששות, וחלקנו דווקא זיהו בכך הזדמנות. אבל בין אם אתם שוריים על השוק, או אם אתם קצת זהירים יותר, עכשיו חשוב יותר מתמיד לוודא שאתם עושים כל שביכולתכם כדי להפיק את המקסימום מהעסקאות שלכם. לכן, לפני שתבצעו את העסקה הבאה, אנא קראו זאת כדי ללמוד כיצד לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם בתקופה מאתגרת זו ובכלל.



ידע הוא כוח!


כולנו שמענו את הפתגם הישן, 'ידע הוא כוח'. זו אמירה מצוינת כי היא נכונה. ואפילו נכונה יותר בכל הנוגע להשקעות.


תסתכלו על העסקאות המופסדות האחרונות שהיו לכם למשל. לאחר ניתוח של "מה שהשתבש", אתם מגלים עד מהרה פיסת מידע ש"אם הייתם יודעים מראש, לעולם לא הייתם נכנסים לעסקה הזו ".


אנחנו כמובן לא מדבר על דברים שאי אפשר לדעת, כמו מידע פנימי או הודעות מפתיעות שיכולות לתפוס אפילו את המקצוענים ביותר לא מוכנים.


אנו מדברים על דברים שיכולתם לדעת עליהם או שהייתם צריכים לדעת עליהם לפני שנכנסתם לעסקה.


למשל.......


הידעתם שאפשר לייחס כמחצית מתנועת המחירים של המניה לסקטור בו היא נמצאת?

• הידעתם גם שלעתים קרובות מניה 'בינונית' בסקטור בעל ביצועים גבוהים תעלה על מנייה 'מצוינת' בסקטור בעל ביצועים גרועים?


האם העסקה האחרונה שלכם הייתה באחד הסקטורים המובילים או המפסידים?

לזה הכוונה - 'ידע הוא כוח'. דברים ידועים שצריך לבדוק לפני שמחליטים לבצע עסקה.


זה לא אומר שמניות בתעשיות פחות טובות לא יעלו - הן עולות. וזה לא אומר שמניות בתעשיות טובות לא יירדו - כי הן גם כן עשויות לרדת.


אבל יותר מניות עולות בענפים המובילים, ויותר מניות יורדות בתעשיות המפסידות.


ומכיוון שיש יותר מ -10,000 מניות לבחירה , למה להסתפק במניה עם סיכוי מופחת להרוויח?


בואו נבחן עוד דוגמאות.....


הידעתם שמניות בעלות שיעורי צמיחה דו ספרתיים "בלבד" בדרך כלל עולות על מניות בעלות שיעורי צמיחה תלת ספרתיים?

• הידעתם גם שמניות בעלות שיעורי צמיחה גבוהים בטירוף מתנהגות גרוע כמעט כמו אלה עם שיעורי הצמיחה הנמוכים ביותר?


האם למניה המופסדת האחרונה שלכם היה קצב צמיחה מרהיב?


הכוונה היא, כי נראה הגיוני לחשוב שהחברות בעלות קצב הצמיחה הגבוה ביותר יציגו את הביצועים הטובים ביותר. אבל לא תמיד זה המצב.


הסבר אחד לכך הוא ששיעורי הצמיחה הגבוהים אינם ברי קיימא. וברגע שקצב הצמיחה הרגיל יותר (אם כי עדיין טוב) יופיע, המניה תהפוך למציאותית גם כן.


לדוגמה, לחברה המרוויחה 1 סנט למניה שצפויה להרוויח כעת 6 סנט, יש קצב צמיחה של 500%. אבל אם קצב הגידול יקבל עדכון הערכה מחברות האנליזה כלפי מטה ל -5 סנט, זו ירידה משמעותית. למרות שעדיין יש לה קצב צמיחה של 400%, האומדנים צומצמו רק ב -16.7% והמחיר צפוי לעקוב ולרדת בהתאם.


אם תהיתם אי פעם כיצד מניה עם קצב צמיחה תלת ספרתי עלולה לרדת-זו הסיבה.


במקום זאת, דעתנו היא שהשוואת מניה לשיעור הצמיחה החציוני בסקטור שלה היא הסיכוי הטוב ביותר לביצועים מוצקים עם סיכוי נמוך יותר לאכזבות. והתמקדות בחברות עם שיעורי צמיחה מעל החציון, אך פחות מ -50%, הניבה כמה מהתוצאות הטובות ביותר.


ועוד טיפ אחרון לסיום. . .


• הידעתם שמניות עם יחס מחיר למכירות (מכפיל מכירות) של פחות מ -1 הניבו תוצאות עדיפות משמעותית על פני חברות עם יחס מחיר למכירות גדול מ -1? והאם ידעת שבדרך כלל הוכח כי אלו עם יחס מחיר למכירה של יותר מ -4 מפסידות כסף? זה לא אומר שכל המניות עם יחס P/S של פחות מאחת יעלו ואלו מעל 4 יירדו, אבל אתה יכול להגדיל מאוד את סיכויי ההצלחה שלך על ידי ביצוע הערכות אלה.



האם באמת בדקתם מה היו ביצועי אסטרטגיות בחירת המניות שלכם השנה?


בין אם טובים או רעים - האם אתם יודעים למה?


אם לא, כדאי שתדעו.

bottom of page