top of page

סקירה שבועית 16/12/18 - האם הצמיחה תימשך?

עודכן: 17 בדצמ׳ 2018

מדד ה - S & P 500 ירד ב - 1.9% ביום שישי האחרון והגדיל את ההפסד החודשי ל - 5.8%. הירידות של יום שישי תודלקו על ידי חששות צמיחה גלובליים והמשך גדילה ברווחי החברות. מדד הדאו ג'ונס איבד 2.0%, מדד הנאסד"ק איבד 2.3%, והראסל 2000 איבד 1.5%. בחודש זה, המדדים בהתאמה ירדו ב -5.6%, ב -5.7% וב -8.0% . המכירות החלו מעבר לים בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, שדיווחה על נתוני ייצור ותעשייה קמעונאיים חלשים מהצפוי. בנוסף, נתוני הייצור הראשוני PMI של גוש האירו שהיו נמוכים מהצפוי תרמו להחרפת החששות להמשך הצמיחה הכלכלית וגידול רווחי החברות.


דוח המכירות הקמעונאיות החזק של נובמבר לא עזר למתן את הירידות. במקום זאת, החדשות הטובות בחזית זו נבלעו על ידי החשש כי חולשה מעבר לים תוביל בסופו של דבר לצמיחה איטית יותר בארה"ב, כתוצאה מכך ספגנו מכירת חזקות לאחר סגירת השווקים באירופה (11:30 ET) ובאופן סדיר לאורך כל יום המסחר, כששיאן ב - S & P 500 קצת מתחת ל - 2600. - במדד ה - S & P 500 הובילו שירותי הבריאות (-3.4%), טכנולוגיית המידע (-2.5%) והאנרגיה (-2.4%) את ההטיה השלילית בקרב קבוצות הבריאות והטכנולוגיה על ידי כמה חברות גדולות, בעוד סקטור האנרגיה נפל בד בבד עם מחירי הנפט. - ג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ 132.80, -14.84) ​​ירדה 10.0% לאחר שסוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי JNJ "ידעה במשך עשרות שנים שאסבסט קיים באבקת התינוק". חברת אפל (AAPL 165.48, -5.47, -3.2%) נפלה לאחר שאנליסט משפיע מ - TF International Securities קיצץ את ציפיות הרווח לרבעון הראשון של 2019 ב - 20% , על פי CNBC ; Adobe (ADBE 230.00, -18.08, -7.3%) נפלו לאחר שנכשלו להרשים את המשקיעים עם תוצאות הרבעון הרביעי ; ו- Cisco (CSCO 45.82, -1.65, -3.5%) ירדו לאחר הורדת הדירוג ל"ניטרל "מ"קניה" אצל חברות האנליזה. קוסטקו (COST 207.06, -19.45) ירד ב -8.6% לאחר שדיווח על תוצאות הרבעון הראשון שלה, שכללו הכנסות נמוכות מעט מתחת לצפי. חולשת השוליים, המיוחסת לעלויות סחר גבוהות יותר, גם היא הכבידה על המניה. לא היה מקום להסתרה בשוק המניות, אם כי מגזרי הנדל"ן (-0.2%) והתשתית (-0.3%) סבלו פחות - המשקיעים חיפשו ביטחון באגרות החוב של ארה"ב, ודחפו את התשואות לאורך העקום מטה. התשואה לאג"ח ממשלתי ל- 2 שנים איבדה שלוש נקודות בסיס לרמה של 2.73%, והתשואה ל-10 שנים איבדה שתי נקודות בסיס לרמה של 2.89%. כמו כן, מדד דולר ארה ב "עלה ב - 0.4% לרמה של 97.45, סמוך לשיא שנתי.


- סקירה של הנתונים הכלכליים של יום שישי, שכללו מכירות קמעונאיות לחודש נובמבר, ייצור תעשייתי ושימוש בקיבולת לחודש נובמבר ומלאי עסקים לחודש אוקטובר:

סך המכירות הקמעונאיות עלה בנובמבר ב - 0.2%, כצפוי, בעוד המכירות הקמעונאיות, למעט כלי רכב, עלו ב - 0.2% נתון זה חשוב כי המכירות הקמעונאיות הבסיסיות משמשות לחישוב מרכיב הסחורות להוצאות הצריכה הפרטית בדוח התמ"ג.


הייצור התעשייתי עלה ב -0.6% בנובמבר לאחר ירידה של 0.1% כלפי מטה (מ -0.2%) באוקטובר. שיעור ניצול הקיבולת היה 78.5% לאחר ירידה מתונה 78.1% (מ -78.4%) באוקטובר.


סך המלאים העסקיים עלה ב - 0.6% באוקטובר, לאחר עלייה של 0.5% כלפי מעלה (מ - 0.3%) בספטמבר.

סך המכירות העסקיות עלה ב - 0.3% לאחר עלייה של 0.3% כלפי מטה (מ - 0.4%) בחודש ספטמבר. ההבחנה הזאת, אם היא תימשך, תפחית את כוח התמחור.


בהמשךהמשקיעים יקבלו את מדד מדד הדיור של ה-NAHB לחודש דצמבר, את סקר הייצור של האמפייר סטייט לחודש דצמבר, ואת התזרים נטו לטווח הארוך של TIC לחודש אוקטובר.


מדדים מתחילת השנה

מדד הנאסד"ק + 0.1%

מדד הדאו ג 'ונס - 2.5%

מדד ה- S & P 500 -2.8%

ראסל 2000 -8.1%


הכרזת הריבית ביום רביעי

הנתונים הכלכליים תומכים בהמשך עליות הריבית. מנגד הירידות החריפות בשווקי המניות והתחזקות הדולר עשויים להביא לדחיית העלאת הריבית הקרובה. השווקים מגלמים נכון להיות הסתברות של כ-70 לעליית ריבית.


שווקים גלובליים


גוש האירו המשך נתוני מאקרו מאכזבים כולל מדד מנהלי הרכש שירד לרמה הנמוכה ביותר מזה 5 שנים.


בריטניה דחתה את הסכם הבקרזיט בעוד גרמניה מנסה לעדן את ההסכם אך עד כה לא הצדדים טרם הגיעו לעמק השווה, דבר שיוצר אי וודאות בשווקים. בנוסף הפאונד הבריטי נחלש מחד ומאידך מדיניות מוניטרית מרחיבה ונתוני צמיחה טובים.

אי הוודאות פוליטית באיטליה ובגרמניה וחששות גוברים מהשפעות מלחמת הסחר בין הגוש לארה"ב משפיעים לרעה על מדינות הגוש וזאת למרות שהממדים האירופאים סיכמו שבוע חיובי.

צרפת שיפור בנתונים הכלכליים בצרפת ויישום רפורמות מס ע"י הממשלה אמורים לשפר את מצבה הכלכלי.


סין אשר מושפעת ממלחמת הסחר עם ארה"ב , הציגה נתוני ייצור ומכירות קמעוניות חלשים מהצפוי בחודש נובמבר כולל נתוני צמיחה חלשים מהצפוי אשר עומדים על כ-5% לשנה. במרץ 2019 פוקע תאריך היעד לסיום השיחות בין סין לארה"ב כאשר סין כבר מיישמת צעדים לגיבוש הסכם בין הצדדים, ואף הודיעו על אפשרות להקטין מכסים על יבוא מארה"ב. וזאת לאחר מעצרה של סמנכ"לית הכספים בחברת הפלאפונים huawei בארה"ב.


יפן האטה בצמיחה הכלכלית עקב נתוני צריכה חלשים. יפן מנהיגה מדיניות מונטירית ופיסקלית מרחיבה ומיישמת רפרמות שמטרתן לתרום לצמיחת השוק.


שווקים מתעוררים


חולשה ניכרת מתחילת השנה בקרב השווקים המתעוררים בעיקר במדינות : אפריקה, טורקיה, דרום ומרכז אמריקה). החלשות המטבעות המקומיים במדינות אלו מהווה משקולת על הכלכלות.




bottom of page