top of page

סקירת שווקים 25/11/18

מדד ה - S & P 500 איבד 0.7% ביום שישי שהיה יום מסחר מקוצר ועם ווליום נמוך בוול סטריט. יום המסחר התנודתי בשישי הרחיב את ההפסדים השבועיים של מדדי המניות ל -3.8%. מדד הדאו ג'ונס איבד 0.7%, מדד הנאסד"ק איבד 0.5%, והראסל 2000 סיים את שטוח ביום שישי האחרון. סקטור האנרגיה הרגיש לנפט סגר עם הפסד של 3.3%, כאשר מחירי הנפט המשיכו לרדת. נפט מסוג WTI נפל ב- 6.1% מחיר של 51.28 $ / לחבית, תוך שהוא סוגר ירידה מצטברת של 33.3% מהמחיר הגבוה שנרשם ב-3/10. ה- וול סטריט ג'ורנל דיווחו כי ערב הסעודית ואופ"ק שוקלות לחתוך בכמויות הייצור כדי לספק את רצונו של הנשיא דונלד טראמפ. באופן ספציפי, הקרטל ישמור על יעדי הייצור הנוכחיים, שנקבעו לראשונה ב -2016, דבר שמשמעו נסיגה בייצור מכיוון שסעודיה מפיקה כיום עודף של כמעט 1 מיליון חביות ביום. גם מניות ה- FAANG נאבקו ביום שישי פייסבוק (FB 131.73, -3.09, -2.3%) אפל (AAPL 172.29, -4.49, -2.5%). אפל דיווחה על חידוש הייצור של ה- iPhone X10 שלה, תוך צמצום הביקוש לדגם 2018 iPhone X Max, על פי IBN ; וכן דיווחה גם על הפחתת המחיר של XR iPhone ביפן כדי להגדיל את כמות המכירות, על פי WSJ . פייסבוק ומניות אפל ירדו ב - 5.0% ו - 10.0% בהתאמה, השבוע.


לעומת זאת, סקטור מוצרי הצריכה (+ 0.3%), הבריאות (+ 0.1%) וענפי השירותים (+) 0.1% נסגרו גבוה יותר. כמו כן, חברות רבות במגזר הקמעונאי (-0.4%) עלו כשהצרכנים נהרו לאירוע הקניות של "Black Friday".


בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל- 2 שנים הוסיפה נקודת בסיס אחת ועומדת על -2.83% בעוד שתשואה ל-10 שנים ירדה נקודת בסיס אחת ל-3.05%. כמו כן, מדד דולר ארה"ב אשר עוקב אחר ביצועי הדולר מול ששת המטבעות העיקריים, עלה ב - 0.2% לרמה של 96.94.


שווקים גלובלים

המניות בעולם נסגרו ביום שישי במגמה מעורבת. סין של שנחאי הובילה את השווקים באסיה עם ירידה של 2.5%, בעוד MIB באיטליה הובילה את אירופה עם עלייה של 0.6% . במבט קדימה, המשקיעים יקבלו את מדד אמון הצרכנים של מועצת המנהלים לחודש נובמבר, מדד קייס שילר 20-סיטי לחודש ספטמבר ומדד מחירי הדיור של FHFA לחודש ספטמבר.


מדד הנאסד"ק 0.5%+ מתחילת השנה

מדד הדאו ג 'ונס 1.8%- מתחילת השנה

מדד ה- S & P 500 -1.5% מתחילת השנה

ראסל 2000 3.1%- מתחילת השנה


- מבט שבועי:

מדד ה- S & P 500 ירד ב -3.8% בחודשי המסחר הקצרים, ומחק את הרווח שלו בשנה. מדד הדאו ג 'ונס איבד 4.4%, מדד הנאסד"ק איבד 4.3%, והראסל 2000 איבד 2.6%.


חששות וחרדות לגבי הסיכויים להמשך צמיחת השוק יצרו המשך מגמה דובית. גורמים אשר תרמו לתחזית זו כללו עלייה בסיכון למיתון; הרחבת מרווחי האשראי; הפסדים חדים בסקטור המחזור ובמניות שהניעו מעלה את השווקים בעבר; וקריאה מתפתחת לחיזוק המיקום הגנתי בתיקי ההשקעות. מניות האנרגיה והטכנולוגיה ספגו את עיקר הנזק עם ענפי האנרגיה (-5.1%) וטכנולוגיית המידע (-6.1%) שהניבו הפסדים כבדים השבוע. הצריכה הפרטית (4.3%), שירותי תקשורת (-4.0%), חומרים (-3.5%) וענפי תעשייה (-3.2%) גם היו בעלי ביצועים גרועים.


- נפט גולמי מסוג WTI, אשר מונע מחששות אספקה ​​שוטפים וירידה בביקושים, ירד 9.2% למחיר של 51.28 $ / לחבית השבוע והקצין את הירידה שלו שעומדת על -33.3% מתחילת אוקטובר. מחירי הנפט זזו בתנודתיות ביום שלישי לאחר התגבשות ספקולציות כי ערב הסעודית לא יכולה לכפות על צמצום בייצור וזאת עקב כך שקיים רצון משותף להגן על היחסים של ארצות הברית עם ערב הסעודית בעקבות הריגתו של העיתונאי ג'מאל חשוגי . קצב ייצור הנפט הגולמי בארה"ב עלה אף הוא זה השבוע התשיעי ברציפות, על פי דוח מלאי הנפט השבועי של ארה"ב .


מניות אפל (AAPL) נפלו לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח כי החברה חתכה את הזמנות הייצור שלה עבור כל שלושת הדגמים החדשים של האייפון שהיא השיקה בספטמבר. לגבי דגם ה- XR של אפל, החברה דיווחה על קיצוץ תוכנית הייצור שלה בשליש מכ -70 מיליון יחידות שהיא ביקשה לייצר בין ספטמבר לפברואר. אפל ירדה ב -21.3% מאז שהציגה תחזית מאכזבת לרבעון ב -1 בנובמבר. מניות פייסבוק (FB ) המשיכו להסתחרר, ירידה של 5.6% השבוע, תוך פרסומים שליליים מתמשכים סביב הרשת החברתית. המנכ"ל מארק צוקרברג לא היה שבע רצון מהטיפול בשערורייה של קיימברידג' אנליטיקס, על פי דו"ח של WSJ . כמו כן, סגנונו התוקפני החדש של מר צוקרברג, שאומץ זה מכבר, לא השתלב היטב עם ההנהלה הבכירה, שחלקם התפטרו.


- לעומת זאת, ענפי הנדל"ן (-1.5%) והתעשייה (-1.4%) היו הקבוצות היחידות שסיימו את ההפסדים השבועיים מתחת ל -2.0%. - השבוע קיבלנו דיווחי רווח של חברות קמעונאיות בולטות. התגובה בשווקים שיקפה חששות מתמשכים בנוגע לנתוני הרווח הגולמי, רמות מלאי גבוהות, מכירות מאכזבות בחנויות, ועוד. מצד שני, חברות קמעונאיות כמו חברת ההלבשה Outfitters (URBN), בסט ביי (BBY), פוטלוקר (FL), ו גאפ (GAP) פרסמו דוחות חיוביים יותר.


בית המשפט לערעורים בארה"ב סירב למנוע מהגרסה הגנרית של ג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ) לטיפול בסרטן הערמונית Zytiga להיכנס לשוק, על פי בלומברג .


המסחר באג"ח ממשלת ארה"ב הסתיים השבוע בנימה מעורבת. תשואת האג"ח ל - 2 שנים הוסיפה שלוש נקודות בסיס ועומדת על - 2.83%, ותשואת ה - 10 שנים ירדה ב 2 - נקודות בסיס לרמה של 3.05%. בינתיים, מדד הדולר האמריקאי עלה 0.4% ל 96.94 , פסגת אסיה פסיפיק הסתיימה ביום ראשון ללא פרסום של הודעה משותפת בשל המחלוקת המתמשכת בין ארצות הברית לסין. בכתבה דומה, פרסם נציג הסחר האמריקני, רוברט ליטייזר , דו"ח על נוהלי הקניין הרוחני של סין, בטענה כי סין לא שינתה את "הפרקטיקות הבלתי הוגנות, הבלתי סבירות והמעוותות בשוק", שהביאו להטלת התעריפים. מדד שנחאי איבדה 3.7% השבוע.- במקום אחר, יו"ר רנו, ניסן ומיצובישי קרלוס גוסן נעצר ביפן על עבירות כספיות לכאורה. ניסן הצביע להסיר את מר גוסן מתפקיד היו"ר שלה ביום חמישי.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page