top of page

סקירה מלאה מאי 2019


סקירת שווקים

שוק המניות הגיע לרמה גבוהה היסטורית. מדד ה- S & P 500 נסגר קרוב לשיא כל הזמנים שלו, בעיקר בזכות דיווחים טובים מהצפוי ב- Q1. המגזר חכם, שירותי תקשורת (XLC) וטכנולוגיה (XLK) ממשיכים להוות שחקנים מובילים בשוק עד כה השנה. מוקדם יותר השבוע, הובילה XLC על ידי עליית מחירי המניות בפייסבוק וטוויטר. שתי החברות צברו רווחים גבוהים ברבעון הראשון, הודות להוצאות על פרסום ורישוי נמוכים.

בעוד סקטורים רבים במדד ה- S & P 500 מציגים רווחים דו ספרתיים, מגזר הבריאות (XLV) עלה רק ב 3.27% ונמצא בפיגור. חברות טיפוליות ראו את מחירי המניות שלהן יורדים כתוצאה מגישה של "טיפול רפואי לכולם", המקודמת על ידי כמה מתמודדים לנשיאות מצד הדמוקרטים.

לבסוף, במגזרים כמו שירותים (XLU), נצברה תשואה של מעל 10% השנה. אנחנו מאוד אוהבים את המגזר הזה בשל האופי ההגנתי של החברות הנסחרות בו.



סימנים חיוניים בשוק


מדד התנודתיות - VIX נסחר ליד אזור השאננות כאשר הפחד לאבד את הכסף בשוק המניות נעלם. האירו שוקע לשפל של שנה אחת. בעוד עקום התשואה מאותת בעיות כאשר חל היפוך בטווחים הקצרים של העקום - תשואת הפיקדונות הקצרים עולה על תשואת האג"ח ל-3-5 שנים.


מדדים עיקריים בשווקים


עקום התשואה
עקום התשואה




שוק הסחורות מחירי מוצרי האנרגיה ירדו בשנת 2018, ותרמו לחולשה הכללית בקבוצה. הם ביצעו קפיצה נהדרת השנה, הפסקת אש מסחרית בין סין לארה"ב יכולה לספק דחיפה נוספת עבור הקבוצה כולה. אם זאת ישנה חולשה מתמשכת בקרב סחורות כגון: קקאו, סויה ותירס.


שווקים מתעוררים קפיצה חזקה בקרב השווקים המתפתחים והגדלת הסיכון בחשיפה אליהם. מובילות כרגע סין ורוסיה.


מה קורה בעולם?


שוקי המניות הגלובליים כולם חיוביים ב -2019 והתנודתיות יחד עם הפחד יורדת. מבחינה אזורית, סין (GXC) עלתה מעל 20%. בינתיים, מובילות לשעבר כמו ברזיל (EWZ) ואמריקה הלטינית (ILF) למרות הרווחים, נסחרות משמעותית בפיגור עם רווחים חד ספרתיים.

קנדה (EWC) ורוסיה (RSX), יצואנים גדולות של סחורות, זכו לעלייה במחירי הסחורות שלהן. במקום אחר, הודו (INDY) אשר הניבה תשואה שלילית בעבר עם רווח של 7.87%. ולמרות סנטימנט השלילי , מניות אירופה (VGK) החזיקו היטב, מעל 14%.

בעולם, שוק המניות עדיין בתנופה כלפי מעלה. ואם ארה"ב (VTI) וסין יוכלו לבצע הסכם סחר כדי ליישב את המחלוקות שלהם, הוא יכול אף לעלות יותר בטווחים הקצרים.



ביצועי השווקים בעולם
ביצועי השווקים בעולם

המלצות עיקריות:

הגדלת חשיפה לשוק המניות בדגש על סקטורים עונתיים

שוק הסחורות ברמה ניטרלית

הקטנת חשיפה לשווקי אירופה

הקטנת חשיפה לשווקים מתעוררים





bottom of page