סקירה מלאה - נובמבר 2020

המדדים העיקריים בארה"ב החזירו את הפסדי הקורונה שלהם וכעת הם קרובים לרמה הגבוהה ביותר בכל הזמנים שהושגה בתחילת ספטמבר למרות הנסיגה האחרונה. שווקי המניות הופכים מסוכנים יותר ולא ברור כיצד יוכלו להתקדם ללא גירוי פיסקאלי נוסף או חדשות שמשנות כיוון בנוגע לבחירות או בחזית המאבק בנגיף הקורונה. בשוק המניות -על פניו - נראה כי יש צורך בתדלוק נוסף בצורת חבילת גירוי או הצלחה ברורה במציאת החיסון לוירוס הקורונה. ללא סטרואידים קצרי טווח נוספים או בהירות לטווח הארוך, קשה להצדיק את הערכות השווי המוגזמות של רוב החברות.

היום בחרנו דווקא שלא להתמקד בבחירות אלא במוצר תפס תאוצה בתקופה האחרונה - הביטקויין

משרד התקציב בקונגרס. (CBO) פרסם בשקט את תחזית התקציב לטווח הארוך לשנת 2020 והנה כמה מהנורות האדומות:

1.החוב הלאומי בארה"ב כמעט ויכפיל את גודלו עד שנת 2050. על פי החוק הנוכחי, החובות הממשלתיים המוחזקים על ידי הציבור יעלו מ -79% מהתוצר המקומי הגולמי (תוצר) בסוף שנת הכספים 2019 ל -195% עד 2050. על פי תרחיש מציאותי יותר, אנו מעריכים כי חוב עשוי להגיע ל- 245 אחוז מהתוצר עד 2050.

2. הגירעון יתפוצץ. עד שנת 2050, ה- CBO מתכננת שהגירעון השנתי יגדל ל -12.6 אחוזים מהתמ"ג על פי החוק הנוכחי. זה נמוך מהגירעון המונע על ידי COVID בשיעור של 16.0 אחוזים ב 2020, אך גבוה פי ארבעה מהממוצע של 3% מהתמ"ג שנראה במהלך 50 השנים האחרונות.

3.ההוצאות יעלו על ההכנסות. ההוצאות על פרויקטים של CBO יגדלו מ -21.0 אחוזים מהתמ"ג בשנת 2019 ל -31.2 אחוזים עד 2050, בעוד שההכנסות יגדלו מ -16.3 אחוזים ל -18.6 אחוזים מהתמ"ג. בטווח המיידי, ההוצאות עלולות זמנית וההכנסות נופלות כתוצאה מה- COVID-19 מַשׁבֵּר. יותר מכל גידול ההוצאות ניתן לייחס לעליית עלויות הבריאות, הפנסיה והריבית

4. התחזית לטווח הארוך גרועה יותר מהתחזיות בשנה שעברה. החוב יגיע לכ- 189 אחוזים מהתמ"ג בשנת 2049, כמעט בשליש גבוה יותר מ- 144 אחוזים מהתמ"ג בתחזיות 2019. עליית החוב מונעת ברובה ממשבר הקורונה ותגובה אליו, גידול בהוצאות הנובע מחוק התקציב הדו-מפלגתי משנת 2019, והכנסות נמוכות יותר עקב הפחתת / ביטול מיסים הקשורים לבריאות - במיוחד המס על תכניות ביטוח בעלות גבוהה.

רמות החוב בפועל עשויות לצמוח בצורה משמעותית מהר יותר מתחזיות ה- CBO. על פי התרחיש האלטרנטיבי שלנו, המניח שקובעי המדיניות יעבירו עוד טריליון דולר של תמיכה פיסקלית בכדי להתמודד עם המשבר הנוכחי, ויאריכו את תקופת הפחתות המס המסתיימת בקרוב. החוב יגיע ל־ 246% מהתמ"ג בשנת 2050.

הביטקויין חוזר

מחירי הביטקוין עלו לראשונה מעל 13,000 $ דולר בשנת 2020 והמגמה השורית במטבע הדיגיטלי מתחילה להגיע.

חברת PayPal הודיעה כי תאפשר עסקאות במטבעות קריפטו כמו ביטקוין, והצטרפות לפלטפורמות דיגיטליות כמו Square ואחרות. מוסדות אחרים כמו פידליטי השקעות בוחנים דרכים להתאים את הביקוש ההולך וגדל להשקעות במטבעות קריפטוגרפיים גם כן,

בשוק תעודות הסל, (Trust Grayscale Bitcoin GBTC) זינקה ביותר מ- 75% מתחילת השנה, והיכתה ללא מאמץ את תעודת הסל של אינווסקו על הדולר האמריקאי (UUP). (ראו תרשים להלן). תעודת ה- GBTC עוקבת אחר סל ביטקוין ואינה מהווה מדד מדויק עבור הביטקוין עצמו מכיוון שהיא נוהגת להיסחר בהנחות ובפרמיות ביחס לנכס הבסיס. אך תעודהזו היא הדרך העיקרית כיום להשקיע בביטקוין דרך מוצר הנסחר בבורסה.

בהתבסס על מחיר של 13,104 דולר (USD) ומחזור של 18,526,093, לביטקוין שווי שוק כולל של 242.85 מיליארד דולר בלבד. עדיין יש הרבה לאן לצמוח, במיוחד מכיוון שמשקיעים מוסדיים עדיין לא אימצו את מטבעות הקריפטו במלואם בתיקים שלהם. כאשר זה יקרה, המחירים יעלו גבוה יותר. חוב ממשלתי אמריקני הולך ותופח, דולר חלש והזעם הקרוב על העלאות מיסים בארה"ב תומכים גם במחירי ביטקוין גבוהים יותר כאשר המשקיעים מחפשים מקלטים בטוחים להגנה על עושרם.

לסיכום: למרות שהביטקוין הוא המטבע הדיגיטלי המוביל כיום, קשה לדעת אם הוא יישאר כך. למעשה, אנו צופים שבעתיד יגיעו פתרונות תשלום וסליקה יצירתיים יותר יחליפו את הביטקוין. אבל לעת עתה, הביטקוין הוא המלך ויישאר כך.

תמונת מצב גלובלית

הדיוקן האחרון של מפת ההון העולמית מראה הרבה שטחים אדומים . וכפי שהיה במהלך 7 החודשים האחרונים, התפרצות הקורונה יצרה חוסר איזון עצום במחירי המניות העולמיים.

לאחר הפסדים חדים במהלך חודש מרץ, אנו נמצאים בעיצומו של שלב התאוששות. עם זאת, תעודות הסל ברוב המדינות - גם לאחר העליות - מראות הפסדים. מבין 13 תעודות הסל העולמיות שאנו עוקבים אחריהן, 9 השיגו ביצועים שליליים עד כה (YTD).

בארצות הברית, (VTI) למרות סבב הירידות האחרון עדיין במגמת עלייה. כמו כן, המניות הסיניות (GXC), הן שוק המניות בעל הביצועים הטובים ביותר עד כה בר ויפן (EWJ) שנמצאת מאחור עם רווחים קלים בלבד. האם התחדשות המניות בסין ובארה"ב תתפשט לשווקים אחרים? אם כן, זה ייתן יותר אמון ועוצמה בשתי המדינות הללו. מרבית השווקים המתעוררים הם שליליים כאשר כמה כמו אמריקה הלטינית (ILF) וברזיל (EWZ) עדיין תקועים בשטח שוק דובי.

עיקרי המלצות - לקראת הבחירות

סביבה פוליטית וחברתית רעילה בארה"ב וחששות מתעצמים מהתפשטות וירוס הקורונה שוב ברחבי העולם. לחצים אינפלציוניים שמתחילים לעלות- כולן בעיות ידועות. אבל ... כישלונם של הקונגרס ושל הנשיא להסכים על חבילת גירוי חדשה בארצות הברית, נתנו מכה רצינית לשווקים. זה מראה עד כמה התמכרו השווקים להתערבות ממשלתית בכל צורה שהיא. מחוץ לעליית התנודתיות בשוקי המניות, אנו רואים כמה סימנים של חוסר יציבות בשוק הנפט הגולמי כתוצאה ממגבלות התחבורה שיצר וירוס הקורונה ברחבי העולם. במתכות היקרות אנו רואים לחצים הקשורים לשערי המטבע. אנו צופים כי תחול ירידה במחירי האג"ח, הדולר האמריקאי יעלה וכי המתכות היקרות, המניות הגדולות בארה"ב ומניות השווקים המתעוררים ירגישו לחץ שלילי.

מדדי המניות בארה"ב - לאחר נסיגה צפויים לשוב לעליות

נפט - מציג סימני חולשה וצפי להמשך ירידות

האג"ח - צפויים לרדת לפני שיצברו עליות נוספות

זהב - צפוי לתיקון עולה לאחר שירשום שיא שלילי נוסף

    1