וירוס הקורונה מכה בשווקים – המדריך לשורד

וירוס הקורונה מתפשט במהירות. הנגיף שפרץ בהואן שבסין, אובחן ביותר מ-4,000 בני אדם על פני מעל ל-15 מדינות ברחבי העולם והספיק לגבות את חייהם של למעלה מ-100 בני אדם. אופן ההדבקה עדיין לא התגלה במדויק, אך נכון לעכשיו ברור כי קיימת אפשרות להדבקה מאדם לאדם ומדינות העולם נמצאות בכוננות גבוהה.

הרשויות בסין אמנם לא התנהלו בגילוי מלא ובאופן שקוף לחלוטין (בלשון המעטה) בנוגע לנתונים של מספר הנדבקים ואופן ההדבקה אך סין מבצעת פעולות קונקרטיות על מנת למנוע את המשך התפשטות הנגיף. הרשויות בסין חוששות שמספר הנדבקים ימשיך לעלות בתקופה הקרובה. עשרות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר, דרכי התעבורה נעצרו ומקומות ציבוריים נסגרו.

למרות זאת, במהלך היממה האחרונה, מספר המאובחנים עלה מ-2,800 בני אדם לכ-4,500 בני אדם. עליה של 60% בין לילה.

וול סטריט מגיבה בבהלה

התגובה של וול סטריט החלה עוד לפני תחילת השבוע. עוד ביום שישי השוק החל לסגת מהשיא בעקבות הדיווחים שהחלו להגיע ולהצטבר אל תוך סוף השבוע.

וול סטריט החליטה להגיב להתפשטות המהירה של הנגיף, הפאניקה המשיכה לחלחל ולסדוק את הראלי האחרון והשוק פתח את שבוע המסחר בגאפ-דאון של כ-1.5%, יום המסחר השלילי ביותר שלו מזה תקופה של מספר חודשים. האם זה סימן מקדים לתיקון עמוק יותר שילווה אותנו במשך תקופה ארוכה?

אין לדעת עד לאן הסאגה הזאת תרחיק לכת אבל העובדה כי העולם כבר התמודד עם מקרים דומים בעבר מניחה את הדעת על היכולת להשתלט גם על המקרה האחרון.

בשורה התחתונה, תיקון של מהלך העליות האחרון הפך להיות יותר ויותר מתבקש עם הזמן. שווקי המניות דהרו באופן רצוף כמעט לחלוטין במשך ארבעת החודשים האחרונים.

משבוע לשבוע, לשוק גירד יותר ויותר למכור ולממש רווחים והווירוס שימש כתירוץ מצוין למשקיעים אשר מעוניינים "להוריד חלק מהפסגה". תהליך טבעי שחוזר על עצמו שוב ושוב בשווקים הפיננסים, מלווה בכותרות מפחידות בגוון אחר.

ההתעסקות של השווקים בווירוס הקורונה תיכנס בסופו של דבר לרשימה ארוכה של כותרות אשר העסיקו את השווקים במהלך תקופה כזו או אחרת, ונשכחו לחלוטין במהלך דרך. .

אותה הגברת, בשינוי אדרת.

בשלב הנוכחי, אין לנגיף שום סיכוי להשפיע על הכלכלה בכללותה ועל הכלכלה האמריקאית בפרט. סקטורים ומגזרים מסוימים אכן עלולים להיפגע בטווח הזמן הקצר, אך מכאן ועד פגיעה כלכלית אשר מצדיקה תיקון כוחני בשוק המניות קיים פער גדול.

כמובן שיש מספר גורמים אשר נמצאים תחת עננה של חוסר וודאות. ו-וול סטריט, שונאת חוסר וודאות.

כיצד ישפיע הנגיף על הכלכלה הסינית? האם הוא יתפשט בקצב מהיר גם במדינות המערב?

כמה מכם בוודאי זוכרים את נגיף ה-SARS. בשנת 2002 עד 2003, מגפת ה- SARS הגיעה לשיא של כ- 8,098 מקרים והתוצאה הייתה 774 מקרי מוות ב -37 מדינות. הנגיף גם הוביל להפסדים של מיליארדי דולרים.

בין אם נגיף הקורונה יתגלה כחמור יותר ובין אם יתנדף ברוח, אין בכוחו להוביל לסיומו של השוק השורי בעצמו, אך המשך של התיקון הוא בהחלט תרחיש אפשרי.

משבר הקורונה בשווקים מהווה הזדמנות. כשהשוק יתנער מחששותיו, ישוב השור משנת היופי שלו. פאניקה, בהלה ופחד הם האויבים המרים ביותר של המשקיע. הם מוליכים אותו לבצע פעולות לא הגיוניות ולחשוב בצורה לא רציונלית.

    2